N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

26 Dis 2009

Semalam Office Bergelap lagi !!!

Salam Semua....


Aahhhaakkss... berderet2 la n3 aku hari ni..
dulik la kan...
takde org nak baca... aku nak gak tulis kat sini..
sekadar mencoretkan segala kenangan..
hik..hik..hik.. segala kenangan gitu.. aahhaakkss..
ni citer semalam..
as yg aku citer kat n3 sebelum ni kan..
semalam office aku takde karen tau..
tgh2 buat keja kan... tiba2.. bunyi "tap"
terus gelap gelita semuanya....


hah.... tgk office ku yg takde lampu kena buka tingkap je...budak2 lain.. semuanya dah hilang kemana ntah... kosong je jdnya...
aadddooooii la... rasa cam nak hempuk2 je... dah la semalam masa aku tgh sibuk2 hapdet report.. masa tu la karen takde..ngan tak save semuanya... memang rasa cam hilang semangat tau.. ccchheeiitt..ingatkan kejap.. rupanya lama giler...dari kul 11 pagi.. sampai la dkt kul 3 ke 4 gitu.. baru ada tau..nyampah je rasanya....makanya sepanjang takde karen semalam tu.. aku duk melangu je la...

eeemm muka org tgh bosan menunggu techinican betulkan
kena la buka tingkap kan.. karang ada plak yg tak bernafas..
tu yg nampak cahaya skit...
emmm see tu la budak2 maintanance tgh duk betul kan box letrik
kat tepi dinding tu..
jenuh la duk tunggu diaorg betul kan...
sib baik la kan.. HQ tak keja semalam.. klu tak.. tak tau la camne kelam kabutnya aku tau
ngan semua benda yg aku buat.. tak sempat save
hampeh je rasa...
agak la kan.. elektrik ni pun tau kot.. kan semalam krismas..
makanya.. dia pun cut off la letrik kat office ni.. aaahhaaksss..
yelah tu.. pandai2 je aku buat andaian kan..
eemmm cakap pasal cuti krismas ni..
korang jgn ingat aku keja semalam tu.. akan dibayar double..
tak de maknanya.. bayar gaji lebih...
gaji tetap cam biasa ya..
sebabnya co aku ni tak ambil public holiday utk krismas
jd jgn la berangan co akan bayar double ke triple ke.. apa ke..
tuk pengetahuan korang.. co aku ni kedekut tau..
yg dikira as a public holiday ialah

Hari raya Cino ; Hari Raya Puasa & Haji ; Hari Buruh ; Hari Kebangsaan ; Hari Lahir Agong ; Hari Lahir Sultan Johor ; Hari Lahir Nabi kita Muhammad SWT ; Hari Wesak

hah tu je.. selain dari pada tu.. adalah dikira sebagai hari berkerja...
gaji gak.. adalah seperti biasa.. takdenya double ke.. triple ke..
dan waktu aku berkerja adalah 8.30am - 6.30 pm selebih dari 6.30 adalah OT..
(tu pun susah tau.. nak OT.. kena beri reason yg kukuh baru blh sain OT.. klu setakat reason kata keja tak siap.. tak blh sain tau.. )
dan Sabtu keja adalah alternate.. klu minggu pertama keja.. mingu kedua tak keja.. minggu ketiga keja.. minggu keempat tak keja..
gitu la alkisah co aku (eh.. co yg aku keja ni..)
tu penjelasan bagi yg agak musykil ngan tmpt keja aku ni..
(eemmm utk pengetahuan korang kan..co aku ni memang keja tak ikut law buruh tau.. ikut law sendiri aje... klu komplen kat pej. buruh pun.. tak de maknanya.. agak la kan.. org2 pej. buruh dah kena sogok ngan co aku kot.. )





17 ulasan:

Suzana Ikram berkata...

rina.. klu aku dh balik dh.. atau pun tido ker kt opis.. hehehe lg best.

betul ker company ko mcm tu..??

Unknown berkata...

aku kalo takde karen ni, tdo jela tp panasla plak kan huhuhu.. takkan pejabat buruh takle amik tindakan kat co ko kot, pelik tu

NzA berkata...

dasyatnya co rina nie....co cina ke????.Dh le keje smpai ptg, kedekuzzzz lak tu nk bg cuti....hiszz!!!

i z z a berkata...

lme xde karen tuh..kalu tdo best sgt2 tuh..siap leh mimpi lagi..ekeke

umminabilah berkata...

ish akak...lama nye waktu keje akak...emm dh lah xde karan yek...berpanas lah ye...

Nurhayati berkata...

lor itu macam ke company cuti..
first time dgr ni.. tak sangka lak ada yg tak ikut cuti sama.. huhu pelik2x.. sabar je la sis oi. apenak buat kita ni makan gaji je huhuhu

Diarihatiku1976 berkata...

ciannya.. mesti kepanasan..

CuTeMiUt78 berkata...

~ikiqzana~
eemmm tu la klu la law blh blk cepat memang blk dah..
aahhaakss.. memang pun.. co aku camtu..

CuTeMiUt78 berkata...

~ena qalinsya~
eemmm memang pun.. tak blh nak tido aaarr.. panas..
eemmm memang tak blh.. sebabnya sesapa yg buat aduan.. akan dibuang keja.. ate org kat pej. buruh pun ada yg kena sogok gamaknya..

CuTeMiUt78 berkata...

~nza~
yup kak.. co cino.. ala2 komunis dah ni..

CuTeMiUt78 berkata...

~izza~
aaahhaakss. tak dan nak mimpi bagai.. klu dah tido dlm kepanasan..

CuTeMiUt78 berkata...

~umminabilah~
ha'ah memang lama gitu..

CuTeMiUt78 berkata...

~nurhayati~
emmm tu la pasal.. klu tak kerana makan gaji.. dah lama cabut tau

CuTeMiUt78 berkata...

~diarihatiku~
memang pun..

zh-ena berkata...

lebih kurang la ngan comp tempat ena kerja nie jgk..buat law sendiri2 jea

Alimaz-Kembara Terasing berkata...

uhuhuhuh sabau jer ler.....nak wat gena dah namanya makan gaji...ikut ja la apa bos kata....

Suziey Ahmad berkata...

ler sian ko..nape dia xamik christmaas as public holiday yek..kedekut btl..hehe