N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

2 Okt 2009

GONDORUWO !!!

Salam Semua...

Hah... ni nak kongsi ngan korang satu citer kat TV3 semalam
sapa tgk citer ni.. GONDORUWO
klu tak silap aku la.. gondoruwo ni lebih kurang cam belaan saka..
gondoruwo tu dlm bahasa jawa...
tu yg abg ipar aku terangkan la..
klu salah harap maaf la ya.. aku ni bukan mahir sgt bahasa jawa ni...
setakat sikit2 tu faham la...
eeemmm bagi aku la citer blh dikatakan cam tak berapa seram la..
tapi masih blh dikategorikan seram gak...
jom tgk beberapa aksi dlm citer ni...





hah tu dia saka yg ala2 cam rupa binatang pun ada...






eemmmm malas aku nak story mory sinopsis citer ni.. klu korang belum tgk..
blh klik sini

korang nak tau tak napa tau aku tetiba cam nak kongsi ngan korang pasal citer ni..
actually kan korang.. citer ni mengingatkan aku pada biras aku yg sedang sakit tu..
emmmm biras aku ni dulu adalah seorang tukang urut..
mengikut kata kakak ipar aku ni.. mbah ngan nyaie.. (atok ngan nenek) biras aku ni ada belaan yg sama la cam kat dlm citer ni..
tapi lagi byk tau... dan sekarang ni segala belaan ni la yg nak masuk kedalam badan biras aku tu sampai la dia tenat sekarang ni..
amat kesian sgt.. memang susah 'benda' tu nak lepaskan biras aku ni..
jadinya biras aku ni klu tgk keadaannya dah rupa cam mayat hidup tu ha..
ish.. sebak plak aku dibuatnya..
hingga saat ini keadaan biras aku tu still macam tu gak.. takde perubahan yg ketara..
biras aku ni dulu blh nampak makhluk2 halus ni..pun sama la cam citer ni..
memang kata kakak ipar aku, org yg didampingi 'benda' ni blh nampak 'benda' dari alam lain.
uuuiisssshhhh meremang bulu roma tau...
klu aku la kan.. takmo la nampak 'benda' tu semua..
nanti baik2 aku berani.. jadi tak berani tau..
sebabnya aku ni kan duk kg.. makanya perkara2 cam ni.. still ada di kawasan kg tau..
dah la umah aku ni.. bilik air still kat luar..
sib baik la biras aku tu sekarang dah berada kat umah dia sendiri..
klu tak.. aku pun tak tahu la camne situasi umah aku tika dia sakit camni..
aaiiisshhhh sorry la korang.. tetiba hari Jumaat story mory pasal benda2 camni la plak...

tambah pendapatan korang ngan klilk sini

35 ulasan:

attyfir berkata...

tengok gak..leh ar citer..nie tak bapa seram..heheheh

Tanpa Nama berkata...

tengok malam tadi, nasib baik hubby ada klw tak mmg xbrani la nk tgk sensorang..
huby plak dah ngantuk sebenarnya skali dia tanya cite antu ke?tros segar biji mata.heh..layan smpai abes.

Z.u.r.a and I.w.a.n berkata...

aaa kita pun tgk smlm...x brp seram la...tp yg seram tu "benda" tuh...saka nih...haizz...

minta la djauhkan..

Tukang cerita berkata...

seram ke, tak seram ke...
still tak tgk...
penakut teramat...

Tanpa Nama berkata...

semalam mmg semangat nk tgk..tp dh separuh citer terus zzzzzzzzzzzzzz

Tanpa Nama berkata...

tak tgk sbb has penakut :p

yantz-yeem berkata...

uit mmg x berani langsung tgk citer seram2 nie...smlm aby tgk pon cpt2 sy tido masuk dlm bilik...takutttt

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ berkata...

ala.....lupe semalam ade citer ni...planning nak tengok...takpe2 tengok online je la....mm..kesian biras akk tu kan...Mawar doakan semoga benda2 tu dapat melepaskannya pergi dengan aman....

CuTeMiUt78 berkata...

~kty~
ha'ah kan kty.. ada certain2 part la blh kategori cm seram..

CuTeMiUt78 berkata...

~nana~
hik..hik.. sib baik ada hubby duk temankan ya

CuTeMiUt78 berkata...

~zura@iwan~
ha'ah kan

CuTeMiUt78 berkata...

~tukang cerita~
:D

CuTeMiUt78 berkata...

~mumy~
maknanya tu semangat tgk separuh je la tu

CuTeMiUt78 berkata...

~honeylanz~
:D

CuTeMiUt78 berkata...

~yantz-yeem~
blh gitu.. hik..hik..hik

CuTeMiUt78 berkata...

~mawar berduri~
hik..hik..hik.. tgk jgn tak tgk.. :D

Nurhayati berkata...

tak tengok pun..sbb yati ni penakut hihi

Ahliahnizam berkata...

Smalam kite pon tgk gak cite ni. Tapi apsal ntah, tgh2 tgk TV .. tetiba je skrin tv tu jadi kaler hitam plak ... ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Ngantuk arrrr, hik hik hik :P

CuTeMiUt78 berkata...

~nurhayati~
emmm citer ni tak la berapa seram sgt.. :D

CuTeMiUt78 berkata...

~ahliahnizam~
hik..hik..hik.. gitu la plak

Suziey Ahmad berkata...

eh kisah biras ko tu sma mcm opismate aku..kesian dia kena camtu jgk..buatan org..sbb dia cantik..so org guna cara itam nk dptkn dia..

Tanpa Nama berkata...

Takde perubahan ke abg ipar ko tu?? kesian ekk..org lain pye belaan..cucu cicit yg tanggung!

Aku gondorowo mlm td tak berapa nak seram sgt..klu Jangan Tegur tu yg meremang sampai tercabut bulu roma aku weyyy....

agegegerrrrrr!!!

Tanpa Nama berkata...

tgk le jgk cite ni tp smbil tutup mata ngan tangan..tgk kot celah2 jari jerk..hehe..penakut yg amat nih..lg 1 tkt t'bawak2 dlm tido..

Ummi Eisya&Amani berkata...

tgk gak semalam cite ni..memula ingat cite indon,malas nak tgk sebab cite indonkan selalunya seram skit..(penakut ni)..tapi tgk cite melayu rupanya..tgk la sampai abis..seram skit jela sebab daku still leh tgk sambil tak tutup mata lagi..kalau dah tutup mata tu confirm memang seram giler la..

Unknown berkata...

gondoruwo tu mknanye saka eh?ade gak sy tgk smalam,tgah syok2 tgk tb2 blackout!makkkkkkkkk....s

U-jin berkata...

x tgk ler...citer ni ke yg norishk kurek2 idung tu...ahaks

CuTeMiUt78 berkata...

~suziey~
tu la manusia kan.. penuh ngan perasaan PHD tu.. payah

CuTeMiUt78 berkata...

~j@j@ bini the rock~
ha'ah tu la pasal.. kesian sgt aku tgk...

CuTeMiUt78 berkata...

~rohaiza~
hik..hi..hik.. siap tgk celah2 jari ya..

CuTeMiUt78 berkata...

~mrs Adz~
ha'ah sama la kita ingatkan mula2 tu citer indon rupanya bukan.. :D

CuTeMiUt78 berkata...

~delour~
emmm belaan saka lebih kurang kot...

CuTeMiUt78 berkata...

~u-jin~
ha'ah.. betul..betul..betul...

Ain berkata...

nak tengok iklan cerita hantu pun ain takut....inikan pulak ceritanya.....jawabnya tukar channel aje la kojenya....huhuhu...

CuTeMiUt78 berkata...

~mama danish & sara~
heh.heh..heh..heh

Tanpa Nama berkata...

smpi skrng citer ni masih dpkatakn..

knalh ssape yg ad belaan tu..
mndtngkn kesan buruk...dr yg baik..