N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

12 Jun 2009

Perjalanan Bermula..!!

Salam Semua..
Ok sambungan lagi.. (heh..heh..heh.. panjang bebenor story mory aku ni kan.. ) ada ke yg nak baca ni.. dulik, janji aku story mory kat sini..so hari Ahad tu.. masa tghari kami sempat lagi menghadiri jemputan, dah ate pergi Kelantan kan malam.. jadi sempat la menghadiri jemputan dulukan.. mengisi perut dulu. Pas dari jemputan tu.. baru la kami kemas2, packing2 apa2 yg nak dibawa... dan terus berdesup ke rumah kakak ipar aku kat Moakil (rumah mak anak sedara yg nak tunang tu la..) kami kena berkumpul kat sana dulu.. klu ikutkan perancangan kami ke Kelantan tu.. dgn 5 buah keta dan akan bertolak ke Kelantan lepas Isya'.. jadi sementara tu.. kami duk berehat dulu kat umah kakak ipar kat Moakil tu.. sambil mengemaskinikan barang2 hantaran.. sekali lagi aku ditugaskan utk gubahan2 hantaran tu.. wah kemain lagi kakak ipar aku semua ya.. serah bulat2 kat aku.. :D jom tgk 9 dulang hantaran dari pihak kami..

eemmm... nampak tak korang... hah.. tu la 9 dulang hantaran dari pihak kami.. ok selain kotak hantaran yg aku buat tu.. aku kena bungkus itu buah gak..eemmm aku buat cam hamper je.. kakak ipar aku yg ditugaskan buat sirih junjung tu.. kena buat duit bunga simbolik.. (klu kat johor ni adatnya ada duit simbolik..maksud duit simbolik tu lambang berapa ribu hantarannya.. ) jd cam anak sedara cik abg aku ni.. hantarannya adalah 9 ribu.. makanya duit bunga simbolik tu... adalah RM 90 henggit.. dan sebelah duit bunga simbolik tu.. kami letakkan skali cicin risik berserta cicin tunang. Yg ala2 besar kat belakang nun adalah sponsor dari kakak pengantin.. ala2 hamper yg ada air kotak la.. jajan2 la.. gula2 la.. konon cam kira manisan gitu.. dan itu la hantaran yg paling berat tau.. ok lepas je solat isya' , lebih kurang kul 10 mlm kami pun bertolak la ke Kelantan.. kami ikut jalan Muadzam Shah je.. sebab dah alang2 kat Segamat kan.. makanya jalan tu je la yg rasanya short cut kot..pun.. Perjalanan mengambil masa dekat 12 jam tau.. dari Pahang.. ke Kuala Terengganu tak la rasa lama sgt tapi nak smpi ke Pasir Puteh tu.. pergghhhh rasa cam dah nak patah pinggang.. oleh kerana pergi kan 5 keta.. mana yg nak buang air la.. ngantuk la.. sesat la.. perjalanan jadi lama gitu.. .. sib baik malam kan.. jadi tak la berapa panas.. budak2 yg ikut pun.. bantai tido je la, termasu Mirul. Wah tido dah cam kat umah tu.. hah. Aku tak blh nak tido sgt.. kesian kan cik abg aku drive sorang2 kan.. kot2 la dia ngantuk, aku kena la jd 2nd driver gitu.. :D. So dlm perjalanan pergi tu.. tak de la citer yg berapa nak menarik.. sebab mlm, suasana luar tak berapa nampak.. makanya kami smpi di Pasir Puteh hampir2 pukul 10 pagi. Penat, letih, ngantuk.. semuanya ada. Sib baik ada rumah persinggahan kan. Jadi masuk je rumah persinggahan tu.. makanya.. semua dah cam kena tembak.. pengsan tak sedar diri..ok habis story mory masa perjalanan pergi ke Kelantan tu..boring tak korang..?? Ada lagi sambungan tau..pas ni aku akan buat n3 pertemuan ngan blogger plak.. tttuuunnngggguuuuu!!



14 ulasan:

attyfir berkata...

kty pun ade paksu kat felda moakil tuh..

Dee berkata...

cute..asing2kan sket paragraph tu..susah ar nk baca..juling bijik mata..jgn marah ar..komen ikhlas ni...

CS @ Mama AA's berkata...

dpt sya bayang kepenatannya huhu

Suziey Ahmad berkata...

adeii..12 jam? berasap montot..

atie berkata...

Memang letihlah rina ye jauh tuuuu...12 jam lak tuh, emm sapa blogger tu??? tak sabar nak tahu nih...

Yan berkata...

duit simbolik.. cam lain jek bunyi.. yan pgl ape ekk.. duit tanda hantaran ke ape ntah...

CuTeMiUt78 berkata...

~kty~
oh ya ke.. jauh tu.. :D

CuTeMiUt78 berkata...

~dee~
oh ya ke.. alahai kesian dee, okies.. nnti kita asing2kan la ya

CuTeMiUt78 berkata...

~mama double A~
hah.. memang penat yg amat...

CuTeMiUt78 berkata...

~suziey~
bukan setakat berasap.. dah cam nak terbakar tu ha.. :D

CuTeMiUt78 berkata...

~atie~
ha'ah kak.. memang lotih kak.. hik..hik..dah buat dah n3 pasal blogger tu.. :D

CuTeMiUt78 berkata...

~yan~
yelah... duit tanda hantaran la tu..

Tanpa Nama berkata...

wa...jauh pjalanan....smpat x g jalan2?:)

watie wyyn berkata...

moakil tu katne rina?