N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

31 Mac 2009

Kemalangan..!!

Salam Semua..

Semalam ptg aku terima berita yg agak sedih gak ler.. kakak ipar aku yg paling sporting (kak Ila ) accident masa hantar anak dia kesekolah.. so semalam petang, blk kerja je terus aku ngan kakak ipar aku yg duk serumah ngan aku tu.. g ke spital. Dengarnya keadaan dia agak serius gak ler.. kami smpi spital pun dah dekat2 nak habis waktu melawat.. tapi alhamdulilah sempat gak kami jumpa kak Ila.. tgk kan keadaan dia.. memang kesian.. bahu kirinya patah.. mengikut citer abg ipar aku.. masa kejadian tu ada yg nampak..kak Ila hantar anak dia yg bongsu ke sekolah dan tiba2 ada budak sekolah naik motor gak ler langgar kak Ila ngan anak dia ni.. kiranya motor ngan motor la ni.. budak sekolah tu tak apa2.. anak kak Ila tercampak.. tapi alhamdulilah dia tak teruk.. hanya luka2 kecil je, tapi dah budak kecik kan.. sudah tentunya terperanjat ngan kejadian ni.. kak ila plak masa kejadian tu.. terus pengsan. Bila tanya ngan kak Ila.. kak Ila sendiri tak tahu apa2.. tau2..je dia kat spital.. kesian sgt.. nak bergerak pun payah.. bayangkan betapa sakitnya klu bahu kita yg patah.. perrgghh... sedangkan terseliuh je dah sakitnya.. apatah lagi patah kan.. masa kami smpi tu, sempat la berbual2 kejap ngan kak Ila..alhamdulilah dia dah sedar dari pengsan.. pastu kak Ila terus dibawa ke bilik X-ray.. lagipun waktu melawat dah habis kan.. makanya kami pun minta diri utk blk, sebelum blk kami jumpa ngan anak kak Ila yg dijaga oleh neneknya kat keta.. kesian Aziq (anak kak Ila yg bongsu) tangannya luka2.. kepala ada luka skit.. tapi alhamdulilah dia dibenarkan blk. Sib baik ada nenek dia.. klu tak ish tak tahu ler camne.. Aziq baru darjah 2. Masih perlukan perhatian ibu dan ayah kan.. dah nasib menimpa.. tu la yg aku takut sgt dan selalu berpesan ngan cik abg aku sebab dia hari2 naik moto kan.. malang tak berbau.. kita memandu baik2.. ikut peraturan tapi org lain tak sama cam kita kan.. ikut sesuka hati je..kekadang geram gak ngan sikap pemandu2 kat m'sia ni.. nak2 yg tak ikut peraturan tu.. tapi klu dah ketentuan tuhan tu.. kita pun tak blh nak ngelak dah kan.. Apa pun harap2 kak Ila cepat sembuh hendaknya..




24 ulasan:

Nurhayati berkata...

masyaAllah terkejut dengar berita ni.. tu la bahaya budak sekolah bawak motor skang ni.. main redah je.. takut betul la.

alhamdulillah Aziq luka ringan je. tapi mesti trauma kan.. huhuhu sian kat ur SIL..sampai pengsan. patah bahu lagi.. semoga Kak Ila cepat sembuh.

bistu ada wat laporan tak.. pe kes ngan budak sekolah yg langgar tu. biarkan aje??!!!

CuTeMiUt78 berkata...

~nurhayati~
emmm.. tu la, abg ipar dah buat laporan polis semalam, budak sekolah tu memang kena la.. dah ler takde lesen, memandu laju smpi membabitkan kemalangan. Yg geram tu.. org yg tak bersalah teruk, dianya tak apa2 plak tu.. kan bagus klu dia yg teruk kan..

[-suziey-] berkata...

ish bederau baca entry nih...sian kak ila..hope dia get well soon..mmg payah la nk gerak..nk urus anak2 lagi..
mmg btul..geram sgt bila kita ye ye hati2 tp org len plak yg langgar..n lg sakit ati..org yg langgr tu xcedera pn..tp kita yg truk..eee bengang!

CuTeMiUt78 berkata...

~suziey~
hah tu ler.. geram kan.. dgr semalam adik pada kak Ila g cari budak tu.. nak ditumbuknya muka budak tu..

~Eila @ Along~ berkata...

eii..ni la benci ngan budak sekolah bawa motor..bukan ingat nak jaga keselamatan org lain..ikut suker die je..org lain yg terima padah...huhuhu..cute, kalo eila pun..bukan takat tumbuk..aku bawa budak tu p balai..buat kes polis..biar die rase kena hukum ngan undang2..

neezareef berkata...

sekolah mane tu weh...kt sini bahaya laaa...suka mak nenek atok2 dia je nk lintas..nk msk simpang...pstu senang2 langgor org

Ma_sUyinFiqah berkata...

kesian kak ila, kekadang tengok budak naik motor merempit rasa cam nak suoh jpj tarik lesen dorang. Biasanya kalu pakai bju sekolah tu sampai terbuai2 baju putih sekolah tu tiup dek angin. Kalu dah jadi apa2..mak ayah dan org lain yg tak berdosa jadi mangsa.

atty's berkata...

semoga kakila cepat pulih..seriau dgr accdent nieh..

ct rahani berkata...

kesiaanya kan kak.. smga k.ila segera sembuh..

mmg riso pun kak klu somi bawak moto gi kje.. nak2 kt jb nih.. hopefully x der ape2 la.. amin..

Ena berkata...

cute
moga kakak ipar ko cpt sembuh ye..
aku bukak ni melalui dashboard, barula nampak.. kalo idak tak nampak pape pun huhuhu

~~ciklinn~~ berkata...

alahai kesinnyer... semoga kak ila cepat sembuh yer... aminn

cute bila nak jumpa linn lak... tingin nak pelok2 budak bambam tu

CuTeMiUt78 berkata...

~eila~
tu la kan.. rasa geram je.. dia punya pasal org lain plak yg kena.. memang patut pun dia kena heret ke balai.. biar padan muka

CuTeMiUt78 berkata...

~neezareef~
kat senggarang kenanya.. kakak ipar aku nak hantar anak dia g sekolah.. tu la kan.. ikut suka atok nenek diaorg je..

CuTeMiUt78 berkata...

~masnurin~
klu budak tu ada lesen takpe la kan.. memang patut kena tarik lesen.. ni tak de lesen plak tu.. langgar org plak.. kan dah memang nyusahkan mak bapak jadinya

CuTeMiUt78 berkata...

~kty~
emmm tu la.. kesian kat dia kak

CuTeMiUt78 berkata...

~ct rahani~
emmm.. tu la.. laki kita ni sama je kan.. bawa motor g keja.. mcam2 risiko

CuTeMiUt78 berkata...

~ena~
oh ya ke.. k la kan.. janji nampak

CuTeMiUt78 berkata...

~ciklinn~
insyallah.. bila nak jumpa.. jom dtg sini.. blh peluk budak bulat tu puas2..heh..heh..heh

Tukang cerita berkata...

Semoga kakak cepat ok yer....

UnGu VioLet berkata...

alahai, siannyer.. apepun, moga cepat sembuh.. amin!!!

MaMaQaYPo & FaMiLy berkata...

Semoga Kak Ila cepat SEMBUH... Amin!!

CuTeMiUt78 berkata...

~tukang citer~
insyallah

CuTeMiUt78 berkata...

~ungu violet~
insyallah..harap2 begitu la

CuTeMiUt78 berkata...

~mamaqaypo~
insyallah