N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

5 Mei 2009

Kenangan Yg Terindah...

Salam Semua..

Kali ni aku nak menyetelkan utang tag aku. Tag kali ni dtgnya dari member blog aku yg lagi brutal, yg skke menyakat aku.. tapi dia baik hati dan memahami aku.. kira ni geng sekepala.. disebabkan aku ni salah sorang followers dia.. makanya aku terkena gak la tag dari dia.. jom tgk tag kali ni..

Memula upload gambar kahwin yang paling digemari

hua..hua..hua.. smpi dua keping aku uploadkan..
Nyatakan 4 sebab mengapa suka gambar di atas?

~ Skkee tgk gambo yg atas tu.. rasa cam mendamaikan je

~ Skkee gak gambo yg kedua tu.. yg mana aku nampak lain dari yg lain.. ate pengantin kan.. harus la berseri2 kan

~ skkkee gambo dua2 ni sebab tu la gambo kenangan perkahwinan kami yg berlaku seumur hidup..pas ni takkan nak naik pelamin lagi kot.. ish.. minta dijauhkan la..

~ sskkkee gambo2 ni.. sebab gambo yg atas tu... adalah gambo masa hari persandingan kami masa dirumah aku.. dan gambo yg bawah tu.. di hari persandingan kami masa dirumah cik abg syg..

Bila tarikh pernikahan dan di mana?
Tarikh pernikahan kami 7 July 2006 hari Jumaat. Pada tepat Jam 10 pagi dengan sekali lafaz makanya sah la kami sebagai suami isteri.. dan kami dinikahkan di Dewan Kompleks Islam Johor Bahru bersebelahan ngan masjid Sultan Abu Bakar JB.. (ala masjid yg atas bukit tu la..)

saat selepas kami dinikahkan.. masa ni acara sarung cicin dan pembatalan air sembahyang..masa ni dah kat umah la.. sebab masa nikah kami tak bawa brg hantaran.. so pas solat Jumaat baru la pihak lelaki datang bertandang kerumah utk penukaran barang2 hantaran..

Tema kaler?
eemmmm tema masa kat umah aku...harus la blues clues gitu.. dan tema masa kat umah belah lelaki acutally aku ngan cik abg decide nak buat kaler gold.. tapi ntah camne.. kakak ipar aku tersalah pilihkan baju pengantin kami.. dia terpilih kuning keemasan la plak.. dah jadi cam ala2 raja dan pemaisuri dolu2.. heh..heh..he..anyway sib baik ok la kan.. tak la berapa nak kuning.. cuma cam tak berapa sesuai la plak ngan kulit cik abg syg aku tu.. :D


Mengapa memilih si dia untuk menjadi teman hidup?
eemmmm... aku memilih dia kerana dia amat2 memahami aku.. aku amat menyenangi ngan perwatakan dia yg selamba,dan juga bertanggungjawab.

wakakaka.. masa ni cik abg aku ni so siyes la muka dia.. maklum la tgh panaskan...berkerut dahi tahan panas...



Nyatakan harapan dengan ikatan perkahwinan ini?
Harapan aku dengan ikatan perkahwinan ni.. semoga ikatan perkahwinan kami ni kekal bahagia hingga keakhir hayat.. seperti pasangan2 yg dah berkahwin kan.. sudah semestinya nak kan kebahagiaan kekal milik abadi.. tak sapa nak kan perpisahan terjadi.. so cam tu la harapan aku terhadap perkahwinan ni.. harapan tinggi menggunung..


ok.. dah alang2 kan aku buat tag perkahwinan ni.. so nak publish la skit gambo2 masa aku nikah dan gambo2 masa kat tmpt cik abg syg..kira ni la gambo2 kenangan kan.. gambo2 masa kat umah aku.. korang mesti dah tgk kat slide tu kan.. so ni kira yg takde dlm slide tu tapi just khas utk tatapan korang.. sorry la gambo agak blur2 plak.. sebab malas nak buka dari pelekat album tu.. takut rosak plak gambo2nya kan.. makanya aku just snapkan blk


ni masa nak tunggu kedatangan suami tercinta...


bersama barang2 hantaran dari pihak aku.. 13 dulang

hantaran dari cik abg aku.. 11 dulang..actually + ngan hadiah kereta yg aku guna sekarang ni.. tu kira hadiah perkahwinan kami dari cik abg syg..

dan masa ni selepas majlis sarung cicin bersama kakak2 ipar aku..

hah masa ni plak.. kat belah cik abg aku.. lepas acara sanding...

masa ni tgh ada acara silat pengantin


gambo kenangan bersama abg2 ipar dan anak sedara

dan juga bersama kakak2 ipar dan anak2 sedara.. kakak ipar aku yg bertudung merah (duduk) tu selaku tuan rumah.. disebabkan cik abg aku anak yatim piatu dan kakak ipar aku tu la yg duk serumah ngan aku sekarang ni..


dan tu la separuh gambo2 dari koleksi album pengantin kami ni..
uish.. giler panjang n3 aku kali ni.. heh..heh..heh.. anyway.. tu semua kenangan kan.. setiap org pasti akan ada kenangan yg terindah..
so ena.. aku dah settlekan tag ko ya.. mekacih sebab sudi tag followers ko.. selesai sudah.. ;D
korang terselamat lor.. sebab aku takmo tag sapa.. tapi pada sesapa yg nak buat tu.. dipersilakan..






30 ulasan:

Ena berkata...

sob..sob..sob terharu aku sat..
perghhh keta salah satu pezen kawen ko? sonotnyeeeee...
kena tawen skali lagik ni, nak mintak pezen MPV Exora wakakakaka

Yan berkata...

kak.. jauhnye nikah kat jb sane.. nape ekk???

cantekla akak.. tp ade iras kawan kite.. budak johor jaya gak.. duk Keembong.. Aslah namenyer. hehe

mummYaeesh berkata...

hamboi gambar yg last tu...sket nye lentik cam ziana zain...woohoo

ct rahani berkata...

cantiknya kak tema kaler biru.. berseri sgt.. huhuhu..

eya berkata...

wah..dpt kete..
syiok tuh

[-suziey-] berkata...

cewah...aksi malu2 kucinnnn gitu..ekekek:D

zmaan2 kita kawen tu cenggitu je al posingan nye kan..wajib ade aksi cium ats katil..pastu berdiri pegang bahu suami kt pelamain..hahahaha:p

CuTeMiUt78 berkata...

~ena~
ko memang kawan yg memahami.. walaupun kekadang ko suka sakat aku tau.. wah.. melampau la.. nak Exora kena kawin lagi.. heh..heh..heh..

CuTeMiUt78 berkata...

~yan~
memang niat nak buat nikah kat sana.. dah akak kan kat JB makanya nikah kat JB la.. takkan nak nikah kat BP plak.. :D

CuTeMiUt78 berkata...

~mummy Yaeesh~
wakakakaka.. ala2 ziana zain kan :D

CuTeMiUt78 berkata...

~ct rahani~
:D

CuTeMiUt78 berkata...

~eya~
sebagai hadiah

CuTeMiUt78 berkata...

~suziey~
wakakaka pegang bahu suami tu... yg tak blh tahan kelako kan

nenekrock berkata...

berseri2 akk masa hari bersanding ni
apakah rahsianya kak nak tau jugaaak
sharelaaa eh...

Dee berkata...

kaler biru tu buat pengantin berseri-seri..cantik..

reen berkata...

ala...nape la x nk tag...eden suko bab kawin2 nih...:)

CuTeMiUt78 berkata...

~nenekrock~
heh..heh..heh.. pengantin kena la berseri2 kan.. rahsianya? eemmm takde apa rahsia sgt dik..

CuTeMiUt78 berkata...

~dee~
heh..heh..heh.. kita memang penggemar biru yg tegar

CuTeMiUt78 berkata...

~reen~
buat la.. tak kisah klu nak buat.. :D

reen berkata...

he....malu ar pulok....
eh!baru perasan...blah lelaki...sama lah kita bju wrna kuning...:)

~~ciklinn~~ berkata...

cute sgt cantikk okeyyy masa jadi perantinn... cute habis...

Yan berkata...

bukanlah maksud kite.. nape tak nikah dekat2 umah jek.. kat masjid johor jaya ke

atty's berkata...

lawanya rina jadik pengantin..dpt diah kete..untung..

neezareef berkata...

betuah pas kawen dah ade keta cash..x yah pk utang2 kan

CuTeMiUt78 berkata...

~reen~
oh ya ke..heh..heh..heh

CuTeMiUt78 berkata...

~ ciklinn~
heh..heh..heh.. ya ke.. mekacih.. :D

CuTeMiUt78 berkata...

~yan~
oh gitu ya.. heh..heh..heh.. ko nak tau tak bahawa kadi yg nak menikahkan akak masa tu teramat la sengalnya.. blh plak takmo nikahkan kami.. makanya mak akak ckp senang g komplen kat pej agama johor pasal kadi tu.. rupanya memang dah byk yg komplen pasal kadi tu.. sudahnya kami dinikahkan oleh kadi yg mengiringi mawi masa bacaan doa tu hah..

CuTeMiUt78 berkata...

~kty~
mekacih kak.. dpt keta tapi bulan2 kena sama2 bayar.. blh gitu.. :D

CuTeMiUt78 berkata...

~neezareef~
oh tidak la dpt keta cash.. hanya downpayment je cash..bulan2 tetap kena bayar gak...

babyluv_ayang berkata...

seri kawin tak ilang lagi dari muka adik...salute ler dik ble maintain cun hingga skrg ni...heheheh..bagus 2....kebahagiaan bersama ye idak...

CuTeMiUt78 berkata...

~kak fara~
ya ke kak.. heh..heh..heh...