N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

17 Jan 2010

Coti yg Tak dirancang..

Salam Semua...

Masih bersiaran dari Jb...
aaahhaaaksss... selagi blh on9..
so hapdet la kan..
memang byk story mory yg nak diceritakan ni..
tapi kena la cerita ikut keadaan masa kejadian kan..
baru la teratur je... tak la karang kata.. ish.. bertabur la citer kat sini..
aahaaakssss...bertabur2 pun kira ok la kan...
sekurang2nya... blh gak jd bahan citer utk hapdet... betul tak korang...
okies kali ni aku nak story mory pasal kejadian yg berlaku pada 11 January 2010 yg lepas..
memang kira dah lepas kan.. tapi disebabkan tak dan nak hapdet..
makanya dikesempatan ni la aku nak story mory..
walllaaa mukadimah panjang berjela2 plak...
ahaaaksss...
okies pada Sabtu minggu lepas.. actually aku kerumah kakak ipar aku kat Pt. Benu, pt. Yusof..
kakak ipar aku buat kenduri arwah 100 hari...
so disebabkan kakak ipar aku buat hari Sabtu jd kami cadang bermalam la kat sana...
Hari Ahad kami blk la ke umah...
Mlm Ahad tu... cik abg aku buat satu planning yg memang diluar jangkaan tau..
blh plak dia ajak ikut kakak ipar aku yg kat Moakil tu g hantar anak dia
tuk sambung belajar... korang tau kemana..
ke Port Dickson , Negeri Sembilan nun..
masa tu.. jam dah menunjukan 11.30 mlm tau..
aku dengan tak berkemas apa... dgr cik abg kata nak jalan kesana..
terus pack apa2 yg patut.. terus calling anak sedara cik abg aku..
cakap kami nak join ikut hantar ke sana..
hah... memang drastik giler....
So perjalanan dlm 4 jam.. konvoi 2 kereta ke PD..
ahaaakksss.. memang keja giler...
apply coti pun last minit je...
ahaaakksss....
kami smpi kat PD dlm kul 4 lebih...
keadaan pun masih gelap gelita je..
sib baik la kat tmpt anak sedara belajar tu ada kedai 24 jam..
(lagi kedai mamak kan.. )
so kami pun decide berenti ngeteh dulu
sementara nak tunggu pagi....
meh layan gambo pagi2 buta ngeteh kat kedai mamak..

dak Mirul muka bingung...
sebabnya.. dia tido sepanjang perjalanan...
sekali bgn2... ada kat kedai mamak la plak...
hah ni la anak sedara cik abg aku yg dpt sambung belajar kat PD tu...
lepas tu sementara nak tunggu subuh..kami ke pantai Teluk Kemang dulu..
kononnya nak berehat2 jap la kan sementara nak tunggu Subuh gitu..


dak Mirul jenjalan ngan sepupu dia..masa ni waktu subuh tau..
uissshhh seram gak suasana kat situ...

muka org tak tido.. ahaksss...
aku tak blh tido.. kena temankan cik abg drive..
kot la kan... dia ngantuk ke apa kan..
so blh tukar driver....
pastu dlm pada masa duk tunggu ni..
anak sedara cik abg aku ni call la sepupu belah ayah dia tu..
mengatakan kami dah sampai..
sib baik la ada kan.. so blh la kami mandi2 ke..
rehat2 kejap ke...sementara nak tunggu pendaftaran...
pas dah rehat lebih kurang baru la kami gerak ke
POLITEKNIK PORT DIKSON

hah.. tak dan nak bergambo kat pintu masuk poli..
ambil gambo buku panduan je la ya.. bukti kami kesana


suasana pendaftaran dan suasana masa kat bilik kolej anak sedara
anak sedara cik abg aku ni ambil jurusanDiploma kejuruteraan Awam
so belajar bersungguh2 ya....


dah selesai urusan pendaftaraan anak sedara cik abg aku..
makanya kami pun berangkat blk la kan..
aahaaaksss.. tapi kami tak blk terus tau..
kami singgah jenjalan dulu..
tu next n3 k...
tunggu sambungannya...
























4 ulasan:

eezah berkata...

berjalan sakan ya mirul..seronok mirul coti-coti malaysia..

i z z a berkata...

waa..dpt poli PD ye..sonok mirul jenjalan

CuTeMiUt78 berkata...

~eezah~
eemmmm tu la.. tanpa perancangan apa2 tu... last minit je tu..

CuTeMiUt78 berkata...

~izza~
a'ah... dpt poli PD...