N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

1 Jan 2010

Mencuba Format New Post

Salam Semua...

Aahaaakksss.. saja aku menry test new post format ni..


eeemmmm see new post format
nampak tak.. yg aku buat kotak merah tu..

actually benda ni mungkin dah lama kot..
aku je yg baru nak mencuba....
tgk cam best je..
tapi aku agak keconfusean skit..
klu format dulu kita blh upload video direct dari post kan..
tapi ni button tuk video tu cam takde la plak...
cuma button tuk upload gambo je yg ada..
tapi tak pe.. tgk la sehari dua ni..
klu aku rasa cam tak berapa best new format ni
aku tukar blk pada old format..
eemmm korang nak cuba buat gak ke..
meh sini aku tunjukkan..pada mereka yg tak tau cam aku la kan..
mula korang g kat SETTING


pastu akan publish la yg ada tulis basic ni..
korang scrool kebawah sampai jumpa ni



hah.. kat situ ada updated editor kan.. korang klik situ..
pastu savekan setting
buka blk kotak post korang..
nanti akan keluar ruang cam gambo yg kat atas tu..
pastu buat la post cam biasa....
tu je.. klu taknak blh tukar blk ke old format..
selamat mencuba !!!!





8 ulasan:

Ain berkata...

perkongsian ilmu yg sangat baik untuk ain yg buta it nie....

nanti nak cuba jugak la....

tks rina...

CuTeMiUt78 berkata...

~mama danish& sarah~
aahhaakkss.. cuba jgn tak cuba k

i z z a berkata...

erm..format ni dh lme tahu.ingt nk try jgk hari tu tp rse best gn format lme lg..
transformasi baru ye kak..dh byk berubah nmpk nyer kt blog akak.nmpk kemas n comel

CuTeMiUt78 berkata...

~izza~
a'ah akak je yg ketinggalan keretapi.. ramai dah guna format ni.. tapi yg lama gak la senang skit dari yg baru ni

umminabilah berkata...

akak kita dh lama pkai format ni...tp kalau nk upload vdeo kita pkai format lama...hehehhe

Suzana Ikram berkata...

bagus jugak guna format yg ni rina..
thanx.

Tanpa Nama berkata...

dah lama dah aku pakai hat ni...
best sbb ada ayat salah (garis2 tu)
tp nak aplod video kena pakai hat lama punye.
but, aku jrg ada vdeo..so aku lbh suka yg baru ni..hahhahaha!!

NzA berkata...

TQVm 4 sharing!!!