N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

5 Jan 2010

Aku & Detik Sedih itu !!!

Salam Semua...

Dah berapa hari blog ni terbiar camtu je..
kesiann... !!! Tapi rasanya tak ada yg rindu ngan new hapdet aku kot..
atau ada yg tak kisah pun klu aku tak hapdet kan..
dulik la kan.. ada yg kisah atau tak aku tetap nak meluahkan kat sini
mungkin dgn luahan hati ni blh kembalikan semangat aku yg hilang...
eemmm actuallykan korang aku dlm keadaan emosi yg tak stabil sekarang ni..
tapi tak tau camne aku nak luahkan...
tapi ni la hakikat aku sekarang...
segala apa yg terjadi ni membawa satu pengajaran pada aku dan cik abg aku...
kejadian atau detik hitam yg menimpa kami pada petang Jumaat bersamaan thn baru hari tu..
kerana kesilapan yg kecil membawa impak yg besar bagi kami berdua..
makanya kini kami berdua masih didalam dilema dan emosi yg tak stabil..
aku rasa tak perlu aku detailkan apa yg terjadi pada kami..
cukup la klu kukatakan.. perkara itu adalah detik hitam dalam kehidupan kami
tuk permulaan thn baru 2010 ni
cuma aku just nak luah kan skit biar rasa tenang jiwa ni..
kerana hal itu juga.. kami tak dpt nak tumpukan pada kerja
makanya keadaan meminta aku utk bercoti sementara utk menstabilkan emosi yg terganggu..
utk hapdet blog pun, aku tak semangat tau...
sebab tu semalam sepi je blog aku ni..
hari ni aku baru ada semangat skit utk mencoretkan luahan hati
semoga ngan coretan ini menjadi satu ingatan pada diri ku..
di masa akan datang.. supaya berhati2 dalam apa jua yg kulakukan..
eemmm mungkin ni je kot yg dpt aku luahkan..
sekarang ni pun aku masih lagi bercoti......
dan bersiaran langsung dari rumah...
eemmm tak usah la korang bertanyakan apa puncanya..
apakah penyebabnya.. kerana aku sendiri masih tercari2 jawapan yg pasti..
tak mengapalah biar ia menjadi memory hitam kami..
apapun.. yg pasti hidup pasti diteruskan..
dan aku akan pastikan kehidupan selepas ini
lebih baik dari apa yg berlaku sebelum ini...

p/s: ya allah ya tuhan ku... kau berikan la kekuatan tuk ku menempuh dugaan ini..





http://www.danaraya.com/?id=cutemiut78
http://hits-web.com/?ref=579
http://jomrm.com/?ref=277


27 ulasan:

eezah berkata...

harap masalahnya dapat diselesaikan..
bagus bercuti tenangkan diri buat seketika..

Dilla Ady berkata...

tabahkan hati ye cik cute miut..semoga dapat pikir baik dan buruk dgn semolek2 nye..

anggap jek ade hikmah dgn dugaan ni sume..

Ain berkata...

banyakkan bersabar ya rina...

patutla sunyi jer blog rina sehari dua nie...

harap rina tabah (pesanan untuk diri sendiri jugak)...

ZIANA ♥ FARREL♥ FAREZKY berkata...

patutla eran nape akak xupdate...
sbr ye kak..sume tu dugaan hidup..life is full of misery..ziana selalu ingatkn diri dgn ayt tu..so ziana kuat..same to u & family..hope kuat hadapi dugaan...

Tanpa Nama berkata...

be strong kak!

mummy_ayu berkata...

nape ek? sabar la ye rina..anggap semua ujian, setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya...cuti, rehat ok. take care!

Suziey Ahmad berkata...

eager sgt nk tanya..tp xpela..take ur time..kalu nangis bole legakan hati nangis sepuasnya..tp yg penting..byk2 doa n rajin2 amik wuduk..n solat..tu je yg mampu legakan hati yg runsing..ko sabar ok..bertenang..calm down n try to settle it..ape2 luah je kt sini..org lain aku xtau tp aku sntiasa support ko:)

i z z a berkata...

sape ckp xde yg rindu ngan new hapdet dr akak..kita ttunggu2 jgk..
kak,sabar ye..kuatkn semangat..

NzA berkata...

sabar ye rina...setiap org akn diuji dgn brbagai ujian...moga suma prmasalahan cpt selesai...jdkn semua tu pengajaran n penguat smangat rina n suami...

Unknown berkata...

alahai k.rina, mestilah ada yang ternanti2 entry terbaru akak.. emm pe lah yang berlaku agaknye tu, sedih pulak saya rasa ni.. pe pun, tabahkan hati dan cekal kan semangat..insyaallah..tuhan tu akan dtg membantu.. jangan sedih2 ye kak! mirul pe kabo? sihat x?

ninie's corner berkata...

setiap yg berlaku itu.....ade hikmah disebalik nyer........
redha jer....................
semoga lebih berhati2 lepas ni
(peringatan utk diri sendiri jg)

Tanpa Nama berkata...

rina, dugaan tu mematangkan kita. sabar yea..Insya Allah tenang la nnt..

Unknown berkata...

kak itu sume dugaan untuk akak suami isteri! hope akak dan suami dapat settlekan segera supaya tidak berpanjangan yer kak

De' Sal berkata...

Sabar dan tabahlah dalam menghadapi setiap dugaan,mungkin ada hikmat disebalik dugaan itu,semoga rina menghadapinya dengan tenang dan jangan lupa berdoa meminta pertolongan dari Allah.

Unknown berkata...

walaupn xtau pe yg terjadi hope akak dpt laluinyer dgn tabah.ade hikmah disebaliknye.=)

Gieyana berkata...

B strong k! segala yg berlaku tue ada hikmahnya...

Ummi Eisya&Amani berkata...

'Allah tak akan uji kita,kalau kita tak mampu..setiap ape yang berlaku pasti ade hikmahnya..'

aku selalu pegang pada kata-kata tu kalau aku diuji..lepas tu sembahyang dan lepas tu menangis sepuas-puasnya..sambil tu doa padaNya..banyakkan dengar alunan zikir

insyaAllah lepas tu akan rasa lega sangat..redha dengan ketentuanNya..

moga rina,tabah ye..

Wanie berkata...

rina...harap tabah yer hadapi semua yang terjadik k...
jangan sedih2 sangat..sian nanti kat Mirul tgk mama n papa sedih...

CIK NANA berkata...

Kak Rina, takmo sedih2.. :)
Senyum sket!!
Gonna miss ur interesting posts!!
Rehat2 dulu, dh ok nanti kluar sbg a new person k??
MMMuaaaahhhh

Izan Ishak berkata...

kak rina, harap2 akak dpt tenangkan diri bila cuti2 kat umah ni...
moga akak tabah selalu...

ziha berkata...

bersabar ye kak..semoga lebih tabah dan tenang..

umminabilah berkata...

knapa kak? patutlh n3 akak x de semalam...anyway, banyak bsabar n tabahkan hati ye kak...semoga akak sntiasa d lindungi selalu

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ berkata...

be strong sis ....setiap masalah misti ade jalan penyelesaiannya ....

Tukang cerita berkata...

dugaan mematangkan diri....
sabar yea....

CuTeMiUt78 berkata...

~pada semua yg komen di sini~

TERIMA KASIH BYK2.. DIUCAPKAN DIATAS SEGALA SOKONGAN DAN NASIHAT KORANG..
AMAT2 AKU HARGAI.. KORANG LA YG MEMBANTU AKU TUK MENCERIAKAN HARI2 KU

Yan berkata...

akak... nape ni???
tak sedap ati baca luahan hati akak..
tp takpela.. klu ianya begitu personal..
harap dapat kembalikan keceriaan akak kembali..

CuTeMiUt78 berkata...

~yan~
eemmmm alhamdulilah dik.. semua dah kembali normal.. mekacih diatas keprihatinan tu