N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

12 Feb 2009

Mirul & Pakar Pemakanan

Salam Semua..

Selamat pagi dan selamat melakukan tugasan...semalam aku kan 1/2 day, g bawa dak bulat tu jumpa pakar pemakanan kat klinik kesihatan kat sini.. tapi takde apa yg interesting pun.. buat membazir masa je.. eemmmm sepatutnya pakar pemakanan tu yg kaunseling aku tentang pemakanan mirul tapi aku plak yg terlebih kaunseling kat pakar pemakanan tu.. ada ke patut pakar pemakanan tu tak tau nak ckp apa kat aku.. siap blh tanya aku nak buat camne.. kata pakar pemakanan kan.. sepatutnya dia tau la apa yg nak beritahu aku tentang cara pemakanan mirul tu.. ni tak.. aku plak yg duk sibuk ckp selalunya aku beri makanan ni.. makanan tu... aku kawal ni.. aku kawal tu.. utk kesihatan mirul aku sentiasa pantau gak makanan dia...pakar pemakanan tu just ckp oh... gitu ke.. oh.. camtu ke.. itu je.. buang masa je kan.. baik takyah jadi pakar pemakanan.. biar aku plak yg jadi pakar pemakanan tu.. bengan gak aku masa tu.. sib baik ler aku ni malas la nak panjang2kan citer.. bila aku tgk pakar pemakanan tu cam blurr je.. aku siap tanya ada apa2 soklan lagi tak.. klu tak de sy nak blk la.. sebab keja..hah ambik ko kena tipu ngan aku kan..terus dia ckp..oh ya ke emmm ok la takde apa2 lagi.. akak blh blk la.. gitu je.. camtu ke cara seorang pakar..?? Bagi aku ler tak pakar langsung..aku terus blah je.. takde ckp mekacih ke apa.. terus aku blk rumah. Bengang tau..sib baik mirul pun ok.. tak buat perangai sgt. Memang membazir masa je kan.. Citer pasal berat miru... mirul still maintain beratnya 17kg buat masa ni.. dah mirul ni jenis ikut baka belah cik abg aku.. semuanya besar2 belaka.. aku nak kata apa.. tak kan aku nak sekat pemakanan dia yg tgh nak membesar kan.. tak smpi hati plak.. cuma aku kawal penyusuan dia je la.. dulu2 kata kakak ipar aku,takde plak dia kena jumpa pakar pemakanan pasal anak dia pun overweight gak cam mirul ni la.. sekarang ni je duk kena jumpa kot.. atau sebab diaorg ni memang takde keja dah.. tu yg kena jumpa tu.. emmm.. ntah ler.. bagi aku asal mirul sihat dan aktif dah alhamdulilah.. setakat ni takde la mirul menunjukkan tanda2 dia tak sihat.. mirul plak jenisnya cam aku.. payah nak sakit atau demam.. setakat ni pun klu buat checking biasa.. doktor siap check jantung mirul.. check segalanya lah, alhamdulilah mirul sihat.. dan doktor sendiri ckp mirul ni aktif so tak yah takut..insyallah dia tak apa2.. lain la klu mirul jenis yg lembik dan tak aktif.. hah tu bahaya yelah mirul kan jenis yg gebuz gitu.. tu yg nak kena check kesihatan dia.. Tu yg doktor kata la.. tapi apa pun aku berdoa la gak kan.. semoga dia dijauhi dari segala penyakit2 yg berbahaya tu.. insyallah...


19 ulasan:

MrsMama berkata...

Saya memang malas dengar doktor dan nurse bebel2. Macam si Nurin berat dia tak berapa naik sangat sebab dia sangat2 aktif. Dengar jer apa nasihat dia tapi mana yang bagus bole praktik dan yang tak bagus buang jer.

CuTeMiUt78 berkata...

~masnurin~
sama ler.. cam kita pun semalam ingat pakar tu ada ler nak beri nasihat ke apa.. ni jgn kata nasihat.. byg nasihat pun takde..

Ms.Lilies berkata...

tu bukan pakar pemakanan tu..tu pakar zip mulut...takpe sis..janji mirul sihat

CuTeMiUt78 berkata...

~ms.lilies~
heh.heh..heh.. pakar zip mulut erk. Ha'ah kan.. asalkan mirul sihat

Neeza.Areef berkata...

ewah sengalnyee..aku lak yg hangin..x membantu langsung...

Neeza.Areef berkata...

aku ase kan dia sekadar nk ikut prosedur je...pstu dia wat la report kelentong

attyfir berkata...

selalu gitu ler..menyakitkan hati je..
takpe cute..ko sendiri je jd pakar pemakanan mirul.krg kan susu skit.suh mirul makan..

CuTeMiUt78 berkata...

~neezareef~
ha'ah memang tak membantu.. buang masa je.. aku pun agak gitu gak

CuTeMiUt78 berkata...

~kakty~
ha'ah memang gitu la kaedahnya..

atie berkata...

emmmm...pakar????? mungkin tidaaakk...

CuTeMiUt78 berkata...

~kakatie~
ha'ah.. memang tak pun

Mak Su berkata...

benarkah pakar pemakanan? fresh grads kot...oops!

kekadang tgk baka gaks, tapi makanan sekarang byk msg, byk hormon.. scary gaks

CuTeMiUt78 berkata...

~mak su~
hah tu la pasal.. nak kata fresh graduate.. cam takde pengalaman je.. tapi memang baka belah ayah mirul blh dikatakan big size gak ler.. betul tu maksu.. makanan sekarang ni.. kena jaga2 gak.. bahaya utk kesihatan kan

Ida Naziri berkata...

perghhh!!! 17kg
lenguh tgn dukung

pakar yg malazzz

~Eila Nur Kaseh~ berkata...

lama tak jenguk budak bulat..17 kg ke rina..hiks...larat e dukung? ermm..mirul tak sakit ape2 kan..rasenya nanti bila die makin besar..die akan slowly back to normal weight la tuuu...jgn risau2 ye

CuTeMiUt78 berkata...

~idashah~
ha'ah.. memang lenguh gak ler.. tapi nak buat camne.. dah anak kan.. kena gak ler dukung

CuTeMiUt78 berkata...

~eila~
ha'ah 17kg.. alhamdulilah dia tak sakit apa2.. insyallah klu dia sentiasa aktif, mungkin susut skit la

CRAZY BEAUTIFUL88 berkata...

17kg rina, aduh memang semangat lah si amirul ni. mesti lenguh tangan rina nak dukung amirul ni kan?

CuTeMiUt78 berkata...

~kakrose~
lenguh gak kak.. tapi nak buat camne kan.. dah nama pun anak..