N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

26 Nov 2010

Citer Ikitbar hari Jumaat

Salam Semua..

Selamat pagi Jumaat....
yeehhhhaaaa... dah Jumaat...
sapa skeee ari Jumaat... angkat tangan... :D
aku dah angkat dua2 tangan tau... :D
yelah kan.. bagi org yg keja 5 hari seminggu..
hari Jumaat la yg ditunggu... cam aku la kan..
sebabnya esok dah cuti hujung minggu.. :D
petang nanti blk keja nak blk BP plak...
sekarang ni JB setiap ptg mesti ujan je tau..
dan berkemungkinan Jb pun mungkin akan di landa banjir...
tu berkemungkinan je la...
mengikut apa yg aku tau... sekarang ni memang diaorg tgh standby dan berjaga2..
jika berlakunya banjir...
oohhh..ohhh... sgt khuatir ya klu betul berlakunya banjir...
teringat masa Johor dilanda banjir besar dulu...
ishhhh... klu blh minta dijauhkan la...
eh..eh.. tetiba citer pasal banjir la plak kan..
yg bebenornya hari ni aku nak share ngan korang satu story mory
yg aku terima dari email semalam..
(bagus gak kan... dpt email2 cenggini.. sekurang2nya time takde idea nak story mory blh gak di guna pakai tuk menghapdet.. :D )

Okies nak tau apa email yg aku nak kongsi kan tu..
meh baca story mory ni







Minta tunjukkan kebenaran dalam rumah tangga

Siapa sangka, seorang isteri berperawakan lemah lembut, bertudung labuh dan kuat pegangan agama rupa-rupanya bertuankan nafsu apabila sanggup menjalin hubungan sulit dengan suami orang.

Padahnya, dia dicekup suami dalam keadaan hanya memakai baju tidur tanpa coli manakala pasangannya tidak berbaju, sekali gus membawa kepada runtuhnya rumah tangga yang dibina selama 10 tahun.

“Nyata doa saya ketika di Makkah supaya Allah SWT menunjukkan kebenaran di dalam rumah tangga saya termakbul. Saya bukan mahu memalukan bekas isteri, tapi ingin berkongsi pengalaman supaya menjadi iktibar kepada orang lain,” kata Azman, 30-an.


Ikuti pengakuan Azman sepenuhnya:

“Terus terang saya katakan, sepanjang hidup bersamanya, tidak sedikitpun saya meragui kesetiaannya. Saya yakin dia setia kepada saya memandangkan perkahwinan kami atas dasar suka sama suka.

Ketika bersusah payah membangunkan perniagaan, dia menjadi inspirasi dan semangat untuk saya. Tanpa dia, mungkin saya tidak mampu mengharungi pahit getir dalam dunia perniagaan.

Lebih daripada itu, saya yakin, perawakannya yang lemah lembut, bertudung labuh dan latar belakangnya yang kuat pegangan agama tidak mungkin membuatkan dia sanggup melakukan perbuatan yang menyalahi hukum agama.

Dia melayan saya dengan sepenuh tanggungjawabnya sebagai isteri. Apa saja permintaan saya dia akan penuhi.

Kami bertambah bahagia apabila dikurniakan seorang anak lelaki yang kini berusia sembilan tahun.

Namun, ketika perniagaan saya berkembang dan kami sekeluarga mengecap kesenangan, ada rakan memberitahu pernah melihat isteri saya bersama lelaki lain dalam keadaan mencurigakan.

Ketika itu memang saya tidak percaya langsung dan akibatnya saya bertumbuk dengan rakan yang menyampaikan maklumat itu.

Begitupun, cerita mengenai kecurangan isteri saya tidak pernah tamat kerana ada saja rakan menyampaikannya kepada saya.

Antara yang paling menyakitkan hati ialah ada yang memberitahu, isteri saya membuat pengakuan bahawa dia sudah berpisah dengan saya.

Dalam keadaan sedemikian, saya masih bersabar dan membuang perasaan curiga terhadap isteri. Saya tetap melayannya dengan baik dan pada masa sama dia juga begitu.

Pada Ramadan tahun lalu, saya ke Makkah mengerjakan umrah dan di depan Kaabah saya berdoa supaya Allah SWT terus merapatkan hubungan saya dan isteri. Pada masa sama saya juga memohon kepada Allah supaya menunjukkan kebenaran jika ada kekurangan dalam rumah tangga saya.

Pulang dari Makkah, saya menghadiahkan isteri gelang kayu Kokka. Tidak lama selepas itu rakan memberitahu, lelaki yang dikatakan menjalin hubungan sulit dengan isteri saya ada memakai gelang sama.

Apa disampaikan rakan saya memang benar kerana tanpa pengetahuan saya, isteri saya menghadiahkan gelang berkenaan kepada lelaki itu.

Saya memang sakit hati tetapi kerana perasaan sayang masih menebal, saya buat tak tahu saja.

Bagaimanapun, pada satu malam doa saya dimakbulkan Allah apabila saya bagaikan diberi petunjuk mengenai kecurangan isteri.

Entah bagaimana, ketika itu tidak semena-mena kereta yang biasa saya gunakan rosak secara tiba-tiba dan saya pulang ke rumah menggunakan kereta lain.

Tidak seperti kebiasaan, saya pulang awal sedikit. Ketika sampai di rumah, saya melihat kelibat seorang lelaki keluar dari pintu belakang dan menguncinya.

Berderau darah saya ketika itu dan dengan menggunakan segala kudrat yang ada, saya mengejar dan berjaya menangkapnya.

Ternyata, dia adalah lelaki seperti digambarkan rakan saya. Dalam keadaan tidak berbaju, saya mengheretnya ke dalam rumah dan ketika itu isteri saya dalam keadaan kusut, memakai baju tidur tanpa coli. Saya periksa bilik dan mendapati katil ‘bersepah’.

Tanpa sedar, air mata saya mengalir dan benarlah apa yang diberitahu rakan selama ini. Sudah jelas, isteri saya curang. Jika bersama lelaki lain di dalam rumah dalam keadaan mencurigakan, apa lagi yang mereka lakukan jika tidak membuat maksiat?

Namun, seperti orang tidak bersalah, kedua-duanya berbuat muka selamba. Isteri memberi alasan lelaki itu datang ke rumah kerana mahu membetulkan paip.

Apabila diperiksa, ternyata isteri saya berbohong apabila paip rumah saya tidak rosak dan lelaki itu tidak pula membawa peralatan membaiki paip.

Seperkara lagi, lelaki itu masuk ke rumah secara bersembunyi berikutan keretanya diletakkan jauh dari pekarangan rumah.

Bengang dengan reaksi mereka, saya bawa mereka ke balai polis dan membuat laporan. Sedikitpun mereka tidak menunjukkan perasaan takut. Kesudahannya mereka dilepaskan selepas dijamin keluarga masing-masing.

Sejak itu, kami duduk berasingan hinggalah kami bercerai baru-baru ini. Saya mendapat hak penjagaan anak.

Apabila difikirkan kembali, apa salah saya sehingga dia sanggup berbuat begitu. Hendak apa saja saya berikan. Malah satu ketika dia pernah berkata kepada anggota keluarga saya, dia tidak tahu hendak membeli apa lagi kerana semua benda boleh dimilikinya.

Keluarga saya memang kecewa, apatah lagi ibu saya. Dia adalah menantu kesayangannya, tetapi apa yang berlaku benar-benar mengejutkannya.

Keluarga bekas isteri pula meletakkan kesalahan di atas bahu saya. Mereka menyifatkan saya terlalu cemburu.

Saya hairan, adakah perbuatan bekas isteri saya melakukan maksiat bersama lelaki lain dan saya sendiri yang menangkap mereka perlu dimaafkan?”

Oleh ASMIZAN MOHD SAMIRAN

******************************************

eemmm klu selalunya kiter dgr citer suami yg curang kan.. ni story mory pasal isteri plak yg curang.... macam2 hal kan... ish minta di jauhkan la dari perkara2 sebegini...

klu ikutkan citer ni... isteri nya adalah seorang yg lemah lembut... bertudung labuh lagi tu.. tapi tu la kan.. klu dah hasut syaitan tu.. apa kira bertudung labuh ke tak... issshhhh minta dijauhkan la dari perkara sebegini...

so para pembaca blog aku ni... jadikan perkara ni satu iktibar dan pengajaran dlm kehidupan berumahtangga...






Kerja dari Rumah klik sini

8 ulasan:

atty's berkata...

dalam zaman dunia moden nie ..mcm2 hal leh berlaku ye rina..kalau dulu suami je curang.skrg isteri pun dah pandai curang..

mummy_ayu berkata...

minta dijauhkan....amin..

CuTeMiUt78 berkata...

~kty~
eemmm tul tu kty.. macam2 kan skarang ni

CuTeMiUt78 berkata...

~mummy ayu~
emmmm tul tu.. minta di jauhkan

iManAzRaf berkata...

saya2! ngan kaki sata angkt! hehehe...

hm, tkut je bc kisah curg tu... mntk dijauhkn dr keluarga... mohon lindungan Allah... i'Allah...

CuTeMiUt78 berkata...

~imanazraf~
eemmm tu la kan dunia sekarang.. ish... minta dijauhkanla hendaknya

poster printing berkata...

kalau dulu suami je curang.skrg isteri pun dah pandai curang..

poster printing berkata...

hm, tkut je bc kisah curg tu. mntk dijauhkn dr keluarga.