N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

4 Nov 2010

Jenjalan Pas Check Up

Salam Semua...

N3 bergambo lagi...
As per yg n3 minggu lepas.. kan aku kata.. aku coti2..
so coti bersebab yo..
coti membawa check up rutin tuk 3 thn 6 bln..
al maklum la.. anak aku ni kan obes...
so kena la g chek up setiap 6 bln gitu..

so perkembangan dia 3 thn 6 bln ni..
semakin aktif.. semakin lasak..
semakin byk mulut.. ada je benda nak di ceritakan..
kadang smpi tak larat nak layan...aahhaaakksss..
semakin bijak.. tapi masih belum nak ke sekolah..
eemmm payah gak ni.. sapa ada petua...

So masa check up kat klinik kesihatan tu..
cam biasa la kan...
misi akan cakap.. minum susu kuat ke..
makan kuat ke.. makan apa ni...
eemmm ni dah hover obes ni..
kawal skit pemakanan dia ya...
aktif kan dia ya..
eemmm dah lali dan hafal dah yg misi cakapkan..
sekarang ni.. berat Mirul semakin bertambah...
korang nak tau berapa berat si Mirul sekarang...
29 kg wokey...
berat kan.. bagi budak yg baru 3 thn 6 bln..
hampir 3 kampit beras yg 10 kg tu ha...
memang mau patah pinggang klu dukung dia..

Bukan aku tak kawal pemakanan dia..
aku kawal... tapi dah memang dia jenis dari keturunan baka beso2...
so aku nak kata apa..
nak suruh dia aktif.. memang dia hyper aktif wokey..
alhamdulilah.. sungguhpun dia begitu..
tapi semuanya okey..
jantung tak bermasalah...
senang citer.. dalaman dia.. everthing ok la..
syukur alhamdulilah...

masa check up tu pun... Mirul kena makan ubat cacing..
misi bagi 2 biji.. Mirul makan macam makan gula2 je..
syukur la.. Mirul ni jenis senang nak mkn ubat...
eemm tu kisah masa aku coti2 minggu lepas...

Pas g check up tu..kebetulan hari Khamis..
so kat Pt. Raja ada pasar...
makanya aku bawa la dak Mirul g pasar..
saja kan.. lama tak g pasar Khamis kat Pt. Raja ni...
jenjalan berdua je.. waktu office hour kan..
tentunya tak berapa nak ramai org la..
senang skit.. tak la nak berpusu2 gitu kan..
ala.. tak beli apa pun... saja je.. cuci2 mata...

pastu memandangkan jam nak menunjukan ke tghari kan..
msg ngan my cik abg.. tanya dia rehat kul berapa..
blh la join lunch skali kan..
eemmm tanya dak Mirul nak makan apa..
dia cakap nak makan ayam..
see.. ayam ni kira faveret dia gak la..
tapi aku tetap kawal makanan dia..
tak la kerap aku beri dia makan ayam ni..
bahaya tuk tahap cam Mirul ni...

so aku decide ngan my cik abg..
nak bwa dia ke McD je..
blh gak dia duk main2 kat sana kan..
senang nak di pantau..
pastu berangan la kononnya nak berwifi...
aahhaakksss....tapi nan adonya..
buka lappy je.. tapi tak blh nak conection..
pesal tah... ada masalah kot wifi kat Mc D tu
hah ni la yg kami order tuk lunch hari tu
set happy meal tuk dak Mirul..
set Mc Chiken tuk ibu ngan ayah yo..
my cik abg dari tmpt keja.. trus la ke McD..
kami ni dari jenjalan kat pasar Khamis..
sempat lagi menyinggah cuci2 mata kat Care4 tu..
sementara nak tunggu my cik abg dtg ke Mcd...
hah.. tgk la tu.. smpi mkn pun tetap nak kat tmpt permainan tu gak... ish..ish..
dah kenyang... my cik abg blk semula ke tmpt keja..
aku ngan dak Mirul blk kerumah..
belum sempat keluar simpang Care4 tu..
budak Mirul ni dah lena dah..
kepenatan gitu kan
lena dah..
tapi tgn tetap takmo lepas pegang ni ha...
*
*
*
*

belon upin ipin dia yg sempat dia rembat n mengepau ibu dia masa kat pasar Khamis.. ish..ish.. belon ni je rega dah RM 5 satu tau... hampeh je beli.. bukan blh buat apa pun.. mahal je lebih... smpi umah.. habis hancus lebur dah...

eemmm tu la story mory pasal coti2 kami minggu lepas.... :D

Kerja dari Rumah klik sini



2 ulasan:

mummy_ayu berkata...

wah...Ian nak masuk 5 tahun baru
19 kg....kurus sgt ayu rasa
tapi tak pe....janji anak kita sihat kan...aktif..kan...
obes tapi tomei..

CuTeMiUt78 berkata...

~mummy ayu~
yup betul tu... yg penting aktif dan sihat kan