N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

30 Jul 2010

Renungan Jumaat

Salam Semua...

Selamat hari Jumaat...
Jumaat hari ni kat area2 tmpt aku adalah hujan..
dari pagi tadi sampai la sekarang...
hujan rahmat gitu... :D
hari ni lambat skit bersiaran sebab kena settlekan keja dulu..
semalam tak bersiaran sebab aku ke JB
menghadiri interview..
aahhaakkss.. citer pasal semalam kan..
aku ke Jb bukan sorang2 tau..
tapi ngan my cik abg.. ngan dak Mirul pun aku hangkut sekali.. :D
bukan aku suruh diaorg ikut..
tapi my cik abg la punya plan..
konon nak beri semangat kat bini g interview
aahhaakkss....
tapi sebenarnya lebih nak bawa dak Mirul jenjalan..
al maklum la dah lama tak bawa dia jenjalan kan..
so pas habis interview tu.. jenjalan jelajah JB..
kami ke HUTAN BANDAR kat Jb
aahhaakkss... waktu office hour kan
so tak la ramai org...
lengang je... gambo malas nak snap
sebabnya kamera tertinggal kat keta..
dah la jauh nak menapak.. penat wweeeeiii.. ;D
pas dah puas pusing2.. terus blk BP..
tak singgah umah mak aku pun..
ate mak ayah aku pun bukan ada kat umah..
mak aku ke Langkawi menghadiri kursus..
ayah aku plak keja ada meeting...
adik2 aku plak.. memang tak de la.. sorang keja.. sorang sekolah..
so nak blk umah mak aku pun tak best.. kunci umah pun bukan ada...
klu tak.. blh gak lepak2 dulu...
eemm tu story mory semalam...
hari ni plak.. aku nak kongsingkan ngan korang.. satu email yg aku terima ni..
berkenaan 6 sifat buruk isteri yg mesti di rawat...

1. Wanita Ananah: banyak mengeluh dan mengadu dan tiap saat memperalatkan sakit atau buat-buat sakit.

2. Wanita Mananah: suka membangkit-bangkit terhadap suami. wanita ini sering menyatakan,”Aku membuat itu keranamu”.

3. Wanita Hananah: menyatakan kasih sayangnya kepada suaminya yang lain, yang dikahwininya sebelum ini atau kepada anaknya dari suami yang lain.

4. Wanita Hadaqah: melemparkan pandangan dan matanya pada tiap sesuatu, lalu menyatakan keinginannya untuk memiliki barang itu dan memaksa suaminya untuk membelinya.

5. Wanita Baraqah: ada 2 makna, pertama yang sepanjang hari mengilatkan dan menghias mukanya, kedua dia marah ketika makan dan tidak mahu makan kecuali sendirian dan diasingkannya bahagiannya.

6. Wanita Syadaqah: banyak cakap tidak menentu lagi bising.

Dicatat oleh Imam Al-Ghazali

sama2 la kita renungkan..





Kerja dari Rumah klik sini

12 ulasan:

maslinamansor berkata...

dalam 6 sifat, mas ada 1...
kena rawat nie... kena rawat!!!!

Dee berkata...

humm..kena rawat neh..ada 1 gak kot..

Mak Su berkata...

slamat berjaya ek :D

dan thanks, kena audit balik diri sendiri dan perati peratikan :)

ninie's corner berkata...

kena renung2 ni....pastu bt amal....:P

CuTeMiUt78 berkata...

~maslina~
eemmm betul tu.. kena rawat kan

CuTeMiUt78 berkata...

~dee~
rawat jgn tak rawat

CuTeMiUt78 berkata...

~mak su~
emmm betul...betul..

CuTeMiUt78 berkata...

~ninies~
renung2 kan..

CRAZYBEAUTIFUL88 berkata...

best entry ni, akak suka baca. mirul makin gebu

CuTeMiUt78 berkata...

~kak rose~
heh..heh..heh.. best kan.. eemmm Mirul memang makin gebu.. lama tak singgah blog akak..

poker strategy berkata...

Are there many muslim pray at the masjid during Malam Jumaat?usually start at what time and end at what time?

poker strategy berkata...

No insult to Islam and Muslim i wish to know more about Islam only i find some of the value and teaching of Islam is good also..