N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

20 Jul 2010

Majlis Kawin Anak Sedara

Salam Semua...

Alllaaahhaaaiiii... lama rasanya tak bersiaran gitu..
sorry aarrrr.. tuan umah sibuk sikit..
hari tu tak dan nak beritahu pasal majlis kawin anak sedara my cik abg..
bzios bebenor..
okies story mory kali ni pasal majlis kawin anak sedara my cik abg
yg berlangsung di Felda Moakil, Segamat
pada 17 hb July 2010.
Bermula dari Khamis malam Jumaat
kami dah berkampung kat Moakil..
ate aku ni kan adik ipar yg baik gitu.. aahhhaakkss..
memandangkan aku je yg ada anak tak bersekolah..
makanya aku kena la datang awal dari yg lain..
so dari malam Jumaat tu memang sibuk la..
takyah la nak citer lebih panjang kan..
meh tgk gambo2 masa majlis yg sempat aku curi2 snap..


hah masa ni pengantin baru smpi
anak sedara my cik abg adalah pengantin lelaki..
pengantin perempuan ni nun jauh dari Kelantan..
klu korang masih ingat masa awal bulan 6 lepas ni..
aku ada infom kan aku dpt 2 anak sedara baru kan..
satu dpt anak sedara yg baru lahir..
dan yg ni la anak sedara baru sorang lagi tu..
masa majlis kat Kelantan belah pompuan
aku tak dpt nak g sebab takde sapa nak jaga kakak ipar aku
yg baru pas bersalin kan..
memandangkan masa tu aku pun baru je naik cuti...
sebab baru pas majlis kawin adik aku...
so ni kat belah lelaki la plak..

hah klu korang nak tau..
ni kira acara suka2 mendera pengantin..
pengantin akan diberikan satu bungkusan
yg dibalut ngan kertas..
bukan setakat satu kertas pembalut tau..
berlapis pengantin kena buka..
hambbiikkk jenuh nak membukanya..
dah la tgh panas gitu kan..
teringat masa aku kawin dulu..
kena gak cam ni..
addooiiiii berpeluh2 pengantin nak membuka bungkusan tu..
dlm bungkusan tu..
terdapat gula2 yg perlu di taburkan kepada org2 keliling tu.. aahhaakkss..

bila dah dpt buka bungkusan tu..
makanya bermula la sesi membaling gula2 tu kearah kanak2 ribena yg sedia ada..
aahhaakkss... see tu dak Mirul
yg tgh confuse nak ambil gula2 yg mana satu..
byk sgt kan..
last2.. ibu dia yg tolong kutipkan tuk dia..
aahhaakksss..
ibu lebih excited dari anak..

pas dah sesi membaling gula2 tu... pengantin naik pelamin la plak..
gambo masa sanding..
tema adalah krim & Gold
pas dah posing2 skit2 pengantin di arahkan tukar baju

hah ni plak masa nak makan damai merangkap nak potong kek skali..
ate anak sedara my cik abg aku ni tentera laut gitu kan..
makanya pakai la baju ala2 tentera...
cuma tak jalan bawah pedang je..

yang ni plak pengiring pengantin..
ala2 tomey n cute gitu... aahhaakksss..

kek pantin dua tingkat dari SR
kek aiskrim gitu...
yg di sponsor oleh adik pengantin..
yg sgt la sedap maveles gitu..

sesi memotong kek lorrr...
amboi2 kemain lagi pantin ya...
pas dah selesai semuanya..
baru la sesi bergambo sedara mara..

hah ni la family my cik abg..
see yg baju sama tu adalah makcik2 pengantin ya..
(ooppss cuma yg kat sebelah aku tu yg pegang anak tecit tu bukan makcik.. tu anak sedara)
yg baju tak sama tu sepupu2 pengantin a.k.a anak2 sedara
masa ni mak pengantin ntah kemana..
mak pengantin kakak ipar aku looorr...
ni kira adik beradik perempuan la..

pastu sesi bergambo ngan pakcik2 plak..
dan juga sepupu2..
aaaiisseeehhhh.. pe hal plak si Mirul tu nangis..
ada la yg tak kena tu.. :D
pas dah selesai sesi bergambo2..
terus kan plak acara cabutan no bertuah..
eemmm meriah gitu..
sebab hadiah2nya adalah sponsor kami adik beradik..
semua hadiah beso2 belaka..
puas hati org yg dpt..
aku sponsor tuk hadiah misteri..
dah hadiah misteri tu dapat pada pakcik yg rewang kat umah kakak ipar aku ni..

ni la pemenang hadiah misteri tu..
ammbboooi kemain skeee pakcik (yg baju hijau ) tu dpt hadiah misteri
tersengih smpi lupa tak de gigi..aahhaakkss..
yg baju merah tu biras aku loooorr...
so selesai sudah majlis kawin my cik abg tu..
memang penat tapi berbaloi gak la...






Kerja dari Rumah klik sini

2 ulasan:

maslinamansor berkata...

kenapa denga mirul?
menangis masa bergamabr

CuTeMiUt78 berkata...

~maslina~
eemmm dia merengek nak main