N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

8 Ogo 2011

Dah Seminggu Berpuasa

Salam Semua

Selamat pagi Senin..
heh..heh..heh.. baru ni sempat nak menghapdet ya..
seminggu tak berhapdet...
al maklum la.. kena keja luar..
makanya... tak dan menghadpet bagai..

Emmm hari ni dah 8 Ramadhan kan..
kejap je dah seminggu kita semua umat islam berpuasa...
heh..heh..heh...aku baru nak citer pasal pose..
org lain dah hari2 citer pasal pose kan...
takpe la.. at least blh menghapdet dah ni..

Emmm pose thn ni... amat2 menduga keimanan aku tau..
First day pose aku telah di duga..
aku mula pose sambil menghadapi bengkak gusi..
perrggghhhh.. memang tak tahan rasanya.. berdenyut2...
sampai pening pala aku dibuatnya...
seharian aku terbaring je... sib baik la.. first day tu.. aku coti..
klu tak... memang tak blh buat keja langsung la...
hari kedua... aku dah start keja luar...
sib baik la.. masuk hari kedua tu...gusi dah tak bengkak sgt..
lepas aku mkn ubat...
tapi dugaan bagi ku gak..
kena keja luar di panas terik tu..
oohhh... sgt mencabar gak tu...
apapun... aku tetap teruskan ibadah poseku..
aku pertahankan... dan kuatkan semangat..
sepanjang 5 hari kena keja luar...
berpanas terik... tapi tetap ku tempuh...
tu semua dugaan kan...

Bila citer bab sahur... alhamdulilah..
belum lagi la.. terlajak utk masa ni...
bab berbuka plak... memang best la kan..
setiap hari g PARAM kat Pt. Raja...
suasana tu.. hanya terdapat dlm bulan Ramadhan je...
memang meriah...
macam2 juadah ada...
tapi aku tak la memborong sakan..
sekadar beli apa yg perlu je..
kan kita tak digalakan bersikap membazir...
lagipun.. setiap balik keja.. aku masih sempat masak..
menghidangkan makanan... utk keluarga...
pergi PARAM pun beli kuih2 n air tambahan je..
maklum la.. cocer panas kan.. asyik nak minum air je...rasanya..

Citer pasal pose ni..
sepanjang seminggu berpose...
Mirul memang aku ajar gak berpose..
tapi hanya blh bertahan smpi kul 10 pagi je..pastu.. ma.. nak susu... :D
sepanjang seminggu tu.. dia bgn sahur sekali je..
hari lain.. dikejut2... tak nak bgn...
bila bangun tu siap minta makan
pastu aku ajar gak dia niat pose..
ok la.. blh ikut...
heh..heh..heh.. takpe la kan..
pelan2...
emmm ok la.. tu je hapdet ringkas...
nanti free2 aku hapdet lagi k...





1 ulasan:

Tie HT berkata...

Selamat Berpuasa..sory lambat wish sbb tk dpt 0n9 b4 this :)