N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

8 Nov 2011

Citer2 Raya Aidil Adha

Salam Semua

Selamat kembali bertugas...
eemmm baru masuk office ni..
biasa la kan.. masuk offc baru la sempat nak menghapdet bagai..
cam biasa la.. klu dah cuti2 kan..
macam2 benda nak story mory..
smpi tak tau yg mana satu nak di story mory kan..
memandangkan baru pas sambut Raya Aidiladha kan..
for sure citer pasal raya..

Thn ni mak ayah aku buat qurban..
akan tetapi aku tak blk Jb pun..
sebab dah janji ngan kakak ipar aku kat Moakil..
kitaorg nak berkumpul kat umah dia raya Haji thn ni..
lagipun mak ayah aku buat qurban tanpa dirancang..
last minit planning.. biasa la kan.. last minit planning yg menjadi..
klu plan awal2 memang tak menjadi kan...
kat kg kami pun ada gak yg buat qurban..
2 ekor lembu tumbang katanya..

Dah memandangkan adik beradik my cik abg berkumpul kat umah kakaknya..
so kakak ipar aku yg duk serumah tu.. planning nak sambut besday anak dia..


ahhhaaakksss.. kek dari Resipi Rahsia.. ;D
gagah g Segamat semata2 nak beli kek dari Resipi Rahsia ni..
dari Moakil nak g ke Segamat tu mau ambik masa dlm 45 minit perjalanan gak..
dah alang2 nak beli kek kan..
so kami decide kongsi kek tu utk 3 org yg tarikh lahirnya dekat2 gak

hah tu la nama 3 org yg terbabit tuk sesi memotong kek tu..
pak usu a.k.a my cik abg la.. yg mana besdaynya 29 okt aritu
Nurul tu anak sedara my cik abg.. anak kakak ipar aku yg duk Moakil tu.. sama bulan ngan my cik abg.. 26 okt aritu
Eca tu anak sedara my cik abg yg duk serumah ngan aku.. besdaynya 2 Nov yg lepas..
kek resipi rahsia yg maveles....
mana tak maveles nya.. kek mahal yg sodap...
mestila maveles kan..
klu tak silap aku.. kek butter scoth bersama kacang apa aku lupa
disaluti coklat putih dan juga creamer...
mkn smpi jilat2 sudu pinggan gitu..
sesi memotong kek..
dak Mirul wakilkan ayahnya potong kek..
ayahnya malu2 kucing nak potong...
sebab dah terlebih umur tuk memotong kek.. ;D
yg paling excited dak Mirul la...
cam kek tu besday dia plak...
sesi makan2...
riuh rendah umah kakak ipar aku..

hah ni la dak Eca...besday girl..

pas dah makan2... sesi membuka hadiah..
macam2 dpt.. ada baju, tudung, tabung, puzzle, apa lagi aku tak ingat..
tu kisah malam sebelum raya...

Ahad raya AidilAdha
sesi makan2.. lepak2... makan2... lepak2..
dh jd macam ular sawa kekenyangan...
kitaorg masak ketupat, rendang daging, ayam masak ungkep...
ada lodeh... ada sambal...
mana la tak kekenyangan.. asyik makan2..makan2.. dan makan2...
cam tmpt kakak ipar aku ni..
raya Aidiladha memang masak2 cam raya puasa tu..
siap ngunjung2 lagi...
sebab raya aidiladha ni la semua jiran2 ada..
jd masa ni la baru diaorg nak ngunjung pun..
***ngunjung tu.. tukar2 makanan cam raya puasa tu..***
so kira meriah gak la..
meriah ngan makanan2 yg melambak2...
sib baik kitaorg semua ada... kira ada gak la yg tukang tuk melantak makanan2 tu..
aktiviti my cik abg ngan abg2nya.. lagi la..
pas solat raya.. terus salin baju packing2 barang pancing
terus g mancing..mentang2 la dkt ngan empangan bekok tu..
kat situ memang lubuk memancing pun..
so sakan la diaorg memancing..
kami2 yg perempuan ni plak..
plan nak g beraya umah kakak ipar aku yg sulung kat felda Redong plak..
yg tinggal tu semua tak tau bawa keta kan..
sib baik adik ipar yg sorang ni blh drive..
klu tak.. duk je la tak yah g beraya... :D
kami g dua keta.. satu aku drive.. satu lagi anak sedara yg drive
smpi umah kakak ipar sulung aku.. makan2..makan2.. lagi...
kebetulan anak sedara my cik abg pun buat besday anak dia gak..
makan kek lagi.. tapi kali ni bukan dari resipi rahsia...
pas maghrib baru blk semula ke rumah kakak ipar aku kat Moakil..
dkt2 kul 11 mlm baru gerak blk umah...

Semalam Senin coti..
so bila dah coti2 tu.. sesi membasuh baju yg menimbun..
mengemas umah yg tonggang langgang..
masak2 lagi... masak ikan hasil pancingan my cik abg..
asyik makan daging2.. daging2.. je kan..
tukar mkn ikan plak...
pagi tadi Selasa baru gerak blk JB..
dan la ni kat ofc la kan.. aahhaaakksss.... ;D




7 ulasan:

Nurhayati berkata...

sungguh meriah raya mu.
tgk pic mirul potong cake best tul, ceria sungguh.

ct rahani berkata...

nampak sedap kek tu.. kebetulan aidil pun potong kek gak raya aritu.. hiks..

Tanpa Nama berkata...

salam kembali..

woyohh! meriah seyhh!
siap ada munjung2 bagai..

taun ni kat kg aku takde sorang pun korban lembu. jadinya..peti ais aku tak la semput 'mengandung' daging!


...aku sihat, alhamdulillah!!. ada jgk aku jengah2 blog kawan2. Entahlah..blom ada aura berblog plk sejak 5 menjak nih!

:(

CuTeMiUt78 berkata...

~nurhayati~
aahhaakkss... biasa2 je.. ;D

CuTeMiUt78 berkata...

~ct rahani~
memang sedap pun... oh lupa aidil pun besday dlm bulan 10 kan

CuTeMiUt78 berkata...

~j@j@ bini the rock~
oh al kisahnya... kg aku ada korban.. makanya penuh la peti ais aku ngan daging qurban

Mama Gee berkata...

terlioo tgk kek tu...