N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

10 Okt 2008

3rd Raya.. 3/10/08

Salam Semua...

Actually citer raya aku blm habis lagi.. so harap korang tak jemu nak membacanya ye..
K, ni sambungan citer raya aku.. hari ketiga raya.. kami kena g perak, disebabkan cousin aku kawin raya ke4 ni. Jadi perancangan awal nak bertolak sesiapnya. Tapi sebelum kami bertolak ke Perak, abg aku sempat ajak g Tesco nak cari seluar katanya.. so tanpa berlengah lagi, kami pun terus kesana tolong buka pintu Tesco.. mak aku dah pesan, mungkin kami akan bertolak ke Perak seawal yg mungkin. Sib baik kat Tesco tak lama, dpt ler seluar baru utk abg aku..
Dalam kul 11 pagi, kami dah pun bertolak ke Perak.. perjalanan yg panjang.. sib baik budak bulat tu tak buat perangai.. kalau tak haru gak.. kami g dua keta, keta aku...kami sekeluarga termasuk adik aku yg no 2..kot ler blh tukar drive ngan abg aku kan.. aku haruslah jadi mem kat belakang.. ngan tuan kecik tu.. keta bapak aku sekeluarga. Bapak aku jenis steady klu jalan jauh. Cam abg aku, ni ler kali pertama dia drive jauh.. sebelum ni tak pernah pun.. tapi kira dia pun steady gak ler..so bermulalah perjalanan kami. Kami berenti utk solat Jumaat dan makan di Yong Peng. Lepas siap semua, perjalanan bermula kembali.. tapi bila naik highway, tetiba je nampak keta bapak aku berasap dari belakang, sebab kami follow dia.. trus call cakap keta berasap...ahhh..sudah. Panik jap ler.. pastu, tak blh jadi..trus turun jalan lama balik kat pagoh..cari bengkel..sib baik ada bengkel yg buka.. klu tak mungkin cancell kot g perak.. masing2 dah boring je.. sib baik rosak tak teruk dan siap pun cepat.. so siap je.. berdesup kami sambung semula perjalanan yg tertangguh tadi.. perrrgghhh.. kali ni memang lama perjalanan kami.. klu naik bas pun mungkin dah sampai tau.. korang tau tak... perjalanan kami ambil masa 12 jam gitu.. baru sampai umah makcik aku kat Lumut, Perak. Letih giler... sib baik ler driver merangkap abg aku.. steady je.. (so yg..pas ni blh ler bawa jln jauh lagi erk..) sib baik.. dlm perjalanan dak bulat tak meragam.. tapi kejap g duk depan ngan pakciknya.. jap baring kat belakang.. agaknya dia pun boring tak sampai2... walau macammana pun dia good boy.. alhamdulilah..senang nak bawa berjalan.. tak byk kerenah..
Sampai je umah makcik aku...kami terus dibawa ke hotel tmpt kami menginap..utk berehat.. lega betul bila dah baring.. kali tak byk gambar yg aku ambil.. tapi ada ler gamba dak bulat tu.. kat dalm keta.. so see k..

budak perasan....
sibuk nak bawa keta gak..
gambo ni sebenarnya masa perjalanan blk dari perak..
tgh tunggu ayah isi minyak..
brrroommm..brrrooommm.. eksen cam pandai je nak bawa...


1 ulasan:

Unknown berkata...

ganehnye amirul nak drive ekekeke