N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

5 Ogo 2012

SIAKAP OH SIAKAP

Salam Semua

Actually ni kira salah satu citer yg dah basi waktu kejadiannya..
heh..heh..heh..heh..
baru nak berhapdet gitu...

Ok story mory klu tak silap aku masa my cik abg masuk pertandingan memancing
anjuran tempat keja dia..
al maklum la my cik abg sekarang ni kemaruk memancing gitu..
so peluang ni tak dilepaskan..
lokasi pertandingan lupa dah..
tapi klu tak silap aku.. kolam aaarr..

Hari tu kebetulan dia tak keja..
so apalagi.. join aaarr..
tak sia2 la dia join..
babnya dpt pulangan yg lumayan..
bukan lumayan duit yo..
tapi ikan siakap yg dkt 1kg tu..
disamping tu dia dpt hamper gak la..
dia dpt tmpt ke 10 klu tak silap aku..
eemmm klu dah dia dpt ikan dkt 1kg..
yg no 1 lagi berat kg nya.. ;D

hah tu dia ikan siakap hasil tangkapan my cik abg..
sebesar dulang tu hah..
meh close up skit...

beso gabak...
aku potong 4 bahagian..
puas makan ni...
aku buat masak 3 rasa..
ffuuuuhhhh memang sodap aarrr..

Yg bebenornya ada citer disebalik ikan siakap ni..
masa masak tu.. aku, Mirul dpt la makan bahagian ekor..
2 bahagian badannya (kira yg tengah2 tu) my cik abg ngan anak2 sedara yg makan..
so tinggal la bahagian kepala..
kononnya tinggal kan utk kakak ipar aku ngan laki dia punya bahagian la..
so adil la.. semua dpt merasa kan..
masa kita org makan tu.. kakak ipar ngan laki dia tak join..
bab masa tu diaorang g jemputan..
jd aku simpan la bahagian diaorg tu kat dapur bertutup ngan tudung saji kecik tu..
sekali ptg tu time diaorg nak makan..
ada la sekor kucing datang ni...
pandai menyelongkar tudung saji tu...
tetiba terus ngap kepala ikan tu n terus cabut lari..
hah.. berputih mata kakak ipar aku ngan laki dia
tgk kucing tu dah ngap bahagian kepala ikan tu..
jgn kata isi ikan.. tulang ikan pun takde dah..
sian diaorg... tak dpt merasa kelazatan ikan siakap tu..
sib baik diaorg tak lari ke 'batu belah batu bertangkup'
sebab kempunan tak dpt makn ikan siakap.. ;D
hah tu la alkisah ikan siakap..


** nota kaki : lain kali jgn tinggalkan ikan kat bawah tudung saji.. klu nak tinggal kan gak.. letak la benda berat kat atasnya supaya kucing2 liar tak blh selongkar itu tudung saji... ;D




1 ulasan:

mamasuri berkata...

beso siakap tu...
tp sy kalau mkn siakap confirm msk steam jer...