N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

28 Ogo 2012

CITER2 RAYA KAMI 2012 : RAYA PERTAMA

Salam Semua

Dah seminggu lebih umat Islam berhari raya..
aku pun hari ni baru naik keja..
setelah seminggu bercoti2 raya..
mood masih lagi dlm mood raya..
mood keja belum mai lagi.. :D
tadi g ofc pun sekadar tgk fail2 kat atas meja
sambil mkn kuih2 raya.. :D
pastu ambik cuti setengah hari..
tghari blk umah..
kebetulan kat Pt.Raja ujan lebat giler...
tu yg lagi best duk pejam mata kat umah..
heh..heh..heh...heh...

Dah seminggu raya, aku baru berkesempatan hapdet citer raya..
org lain dah siap hapdet bagai..
okies pembuka story mory raya kami..
thn ni alhamdulilah..
semuanya perancangan berjalan ngan lancar..
kedua2 belah keluarga dah selesai kami beraya...

Kebetulan thn ni.. family belah aku takde kat JB..
diaorg g Melaka..pada raya pertama
pastu mak ayah aku terus sambung beraya ke Perak..
family belah mak aku plak...
aku plak tak ikut.. al maklum la..
raya kan.. tak kan nak berjalan2 plak..
karang tak jd raya namanya.. :D

Okies terus sambung story mory family kami beraya
malam raya tu.. memang la umah aku meriah..
almaklum la.. adik beradik my cik abg berkumpul kat umah..
walaupun tak semua.. tapi tetap meriah..
gantung2 langsir.. hias2 rumah.. tu yg lagi meriah..
pastu larut malam tu.. siap keluar g expo kat Pt. Raja..
jgn ingat malam makin larut org makin kurang..
lagi larut malam lagi ramai org wokey..
tu la pekan Pt. Raja pada mlm raya..
kami blk umah dh dkt kul 3 pagi..
sempat la lelapkan mata sejam dua..
pagi2 raya pertama dah kena bangun..
thn ni, thn kedua dak Mirul ikut ayah dia g kubur arwah atok n nenek dia..
kemain excited dia...

Pas blk dari kubur, my cik abg ngan dak Mirul gegas g solat aidilfitri plak..
aku ngan yg lain2 duk siap2 kan apa yg patut..
klu thn2 sudah.. pas solat raya..
aku plak yg gegas bersiap utk blk JB..
tapi tak pada thn ni..
so blh la duk santai2 je..
thn ni kami la yg jaga rumah pada pagi raya..
yg lain duk blk umah mertua masing2...
so takde la apa2 citer yg menarik pada pagi raya pertama tu..
duk tgk tv sambil masing2 pegang satu balang kuih..
makan2...sampai habis sebalang.. :D
so takde la gambo pagi raya..

Tapi mlm tu.. baru best
ptg raya pertama tu.. bila semua dah berkumpul semula..
baru la masing2 posing2 raya..
pastu plan beraya rumah sepupu my cik abg kat kg2 sebelah2...
sebelum g beraya acara posing2 keluarga tu wajib..

ni gambo mlm raya pertama ya..
sudah semestiny.. aku n my cik abg la..
kenangan raya kami berdua tuk thn 2012

pastu mestila gambo kami 3 beranak plak..
thn ni masihbertiga ya..
tema thn ni pink.. tapi dlm gambo baju my cik abg ngan dak Mirul jd putih plak..
dah puas posing2 keluarga..
baru la plan raya ke rumah sepupu plak..
lebih kurang 7 rumah gak la kami beraya malam tu..
kami gerak dlm 9 buah keta..
dah macam rombongan marhaban tu hah..
dak Mirul ske la.. bab ramai sepupu2 dia
sampai dkt kul 12 mlm gak la..
pastu penutup raya malam pertama tu..
duk lepak2 kat umah abg ipar aku sebelah umah..
so tu citer raya pertama kami..



p/s: ada sambungan citer2 raya kami ni.. so next story mory k





Tiada ulasan: