N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

29 Ogo 2012

CITER2 RAYA KAMI 2012 : RAYA KEDUA

Salam Semua

Sambung story mory raya kedua kami plak..
eemm dah mcm citer berepisod2 la plak..
yg bebenornya gambo thn ni melambak2..
tu yg buat berepisod2 tu...
karang panjang berjela plak nak membacanya..
eemm ada ke yg baca erk..
ada ke takde ke.. yg penting kenangan tu tersimpan di dalam diari maya cutemiut ;D
okies sambung story mory..

Raya Kedua rumah kami dah mula ada Marhaban a.k.a Bara'an lelaki...
so pagi2 lagi dah Mirul dah sibuk nak ikut ayah dia..
thn ni.. alhamdulilah dia dpt ikut walaupun tak semua..
tapi dpt gak setengah kg...


gambo budak Mirul
tgh standby nak ikut ayah..
muka tak puas hati..
bab ayah lambat sgt.. :D


si ayah n anak bersemangat nak g bara'an

ahhhhaaakksss.. khemah streamyx pun interframe gak..
khemah tu memang sj aku pacak kat umah..
bab byk keta ngan moto kat umah aku..
so khemah tu blh buat letak parking keta ke.. moto ke

Kt kg ni.. bara'an bermula dari pukul 8.30 pagi..
ada lebih kurang 80 buah rumah nak kena perabihkan dlm satu hari..
tu sib baik hanya kawasan kg tgh je.. klu sekampung..
perghhh.. tak cukup 1 hari..
org bara'an smpi umah aku pun lebih kurang dkt2 kul 12 dah..



thn ni.. semua campur..
klu thn2 sudah... belia n org tua asing2
tapi kali ni semua skali jln..
senang kot.. tapi ramai giler la..
tu semua situasi masa kat umah ngan umah abg sebelah umah..
kat umah aku.. menu amat simple..
BUAH SEMANGKA A.K.A TEMBIKAI + JAMBU BATU + ASAM TABUR
memang licin.. takde baki langsung....
maklum la.. ngan cocer yg panas...
mkn buah2 potong ni memang menyegarkan...
bara'an lelaki habis lebih kurang kul 6 ptg gak...

Balik dari bara'an.. yg lelaki2 rehat2 dlu..
pas maghrib baru beraya lagi..
kali ni beraya kerumah adik beradik my cik abg plak..
al maklum la.. my cik abg kan ramai adik beradik..
tapi mlm raya kedua tu.. hanya kerumah adik beradik lelaki dlu..
al maklum la.. rumah diaorg yg dkt2 sekitar BP..
so tu yg kena g dlu..

Mula2 kami ke rumah abg ipar aku yg kat Pt. Lapis Mahang
ni kira abg yg sulung la dlm adik beradik my cik abg
dlm keluarga dia anak yg ketiga

eemmm mlm tu kami gerak 8 keta..
memang meriah giler..
sebab semua ada..
dah mcm konvoi bara'an gak la..
menu kat umah abg ipar aku
mee hoon goreng.. dah masing lapar kan..
so dtg2 terus serbu mkn.. ;D
masa kat umah abg ipar aku ni.. waktu tu kul 8 lebih..
dah mkn2.. borak2.. dkt kul 9 lebih gak baru kitaorg grk g umah abg ipar kat Senggarang plak

Ni kira abg ipar aku yg kedua..
dlm adik beradik dia anak yg keempat..

hah..hah..hah.. dh nama pun beraya kan..
so mkn2 tu.. perkara wajib..
bab g umah adik beradik ni memang kena makan2..
makanya.. bertambah2 naik la badan aku.. ;D
menu kat umah abg ipar aku ni.. soto ayam..
memang maveles..
gambo org mkn je yg smpt snap..
gambo makanan.. lupa...
dah mkn2.. borak2 lagi..
dkt2 kul 11 baru kmi gerak kerumah abg ipar aku kat Pt.Hj Ali plak

Ni abg ipar aku yg ketiga..
kira dlm adik beradik dia anak yg keempat

hik..hik..hik.. masa ni semua dah lepak dah..
tgk la dah terbongkang semuanya..
mana taknya.. dah dkt kul 11 lebih masa kitaorg smpi tu..
biras aku masak gak..walaupun dah lewat mlm..
kitaorg still lagi makan.. makan.. makan,.. n makan..
menu plak.. nasi putih + asam pedas + ulam2..
pergh.. memang sedap.. bab dah berapa hari tak jumpa nasi.. :D
pastu.. borak..borak..borak.. n borak..
mana yg terbongkang tu.. siap dah berdengkur2 dah.. ;D
yang anak2 plak.. main bunga api

layan kan.. walaupun jam dah menunjukkan kul 12 mlm..
dah puas main..baru la sibuk nak mkn budak2 ni..
mlm tu kami smpi umah lebih kurang kul 2 pagi..
mata ngantuk giler.. sebab perut dah kenyang.. :D
so tu la story mory raya kedua kami..
ooppsss.. belum habis story mory ya..
ada sambungan lagi..

p/s: boring ke baca citer raya kami.. ??? eemmm ada kisah.. la..la..la..la..




2 ulasan:

attyfir berkata...

dah besar dah mirul..

meriah raya kat kg rina.

CuTeMiUt78 berkata...

~kty~
aah.. nampak beso dah.. padahal baru umur 5 thn.. thn ni meriah gak la dari thn2 sudah..tu gambo melambak2 :D