N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

7 Feb 2011

Tragedi Pagi Selasa: 1 Feb 2011

Salam Semua


Selamat pagi Selasa..
hah.. bila citer Selasa ni kan..
teringat satu kisah yg berlaku pada aku Selasa minggu lepas..
Selasa sebelum aku cuti2 tu..
Selasa bertarikh 1hb Febuary 2011..
kisah yg menyayat hati.. :(

Pada Selasa 1 Febuary 2011 tu...
berlaku satu kemalangan kecil kat aku..
pada hari tu aku keja luar.. ala minggu yg aku kena keja kat TJ MART tu..
so pagi tu.. memang aku g keja lambat skit dari biasa..
sebab nak terus ke Kulai.. tak masuk ofc kan..
pagi tu plak.. ntah camne.. dak Mirul bgn nak mandi..
selalunya.. amat susah nak suruh dia mandi pagi..

Kebetulan masa tu.. aku nak ke belakang umah..
nak g ambik berus gigi Mirul yg ada kat tmpt membasuh baju mak aku tu..
disebab pakai selipar licin.. kebetulan lalu plak kat tmpt licin
ntah camne.. aku blh tergelincir jatuh..dah cam nangka busuk daaaaa..
masa jatuh tu.. memang aku tak sempat nak berpaut apa2..
makanya pala terhantuk kat dinding..
tau2 masa nak bgn tu.. pala dah memang cam bengang..pening..
yelah terhantuk kan.. ingat tak apa2 la..
dlm pada nak betul kan pala yg tgh senoning tu..
tetiba rasa cam ada benda basah mengalir kat pala..
sekali tgk.. alamak.. darah meleleh ni..
terus rasa cam cuak giler...
bgn.. masuk dlm umah.. tgk kat cermin..
tgk ujung mata dah cam terbelah gitu..
besar gak la lukanya.. darah mencurah2.. tak henti...
terus aku tekap ngan tisu.. letak ubat CNI..
siap2 kan Mirul, siap2kan diri..
terus keluar hantar Mirul ngan dahi bertampal..
masa tu.. darah masih lagi mengalir..tak henti2..
Mirul pun cam cuak je.. bila tgk darah aku menglir..
siap cakap.. kena g spital ke ma..byknya darah ma..
dlm pada drive keta, sempat lagi aku msg my cik abg..
bagitau keadaan aku.. masa tu.. dia dah start cuti dah..
tapi dia kat BP kan... so tak blh nak buat apa la..
memang dia risau giler bila aku kata aku nak ke klinik..
sebab jatuh.. setiap 5 minit call aku.. tanya dah sampai mana...
masa tu plak aku dlm perjalanan ke ofc mak aku..
ajak mak aku temankan ke klinik..berdekatan..
masa tu.. smbil drive.. smbil tekup dahi yg berdarah2 tu..
smpi kat klinik.. sib baik la.. doktor kata.. tak yah jahit..
sebab lukanya tak dlm.. cuma doktor bagi ubat..
tuk tahan sakit.. dan berenti kan darah..
serta ubat utk hilangkan bengkak..



hah ni la muka org yg jatuh tergelincir tu..
masa ni dah bertampal dah..
baru blk dari klinik...
sib baik la... jauh dari mata..
klu tak.. ntah apa akan jadi..
walaupun keliling mata tu jd cam bengkak..
tapi syukur alhamdulilah..tak la teruk sgt..
dan alhamdulilah.. takde kesan apa2 masa terhantuk tu..
pening2 skit tu.. biasa la kata doktor.. sebab bergegar skit kan..
dan sekarang syukur alhamdulilah.. dah ok dah..
kesan luka tu.. dah rapat dah.. cuma ada bengkak skit je la..
tak la cam mula2 kena tu... ngeri nak tgk..
hah.. tu la citer apa yg terjadi pada Selasa...
kenangan gitu kan.. :)







8 ulasan:

mummy_ayu berkata...

jatuh nie memang tak leh nak buat main2..nasib tak de apa yg serius...

attyfir berkata...

salam rina..nasib tak serius ..sbb dekat ngn mata dekat ngn kepala lak tu..

lepas ni hati2 ye rina

Mak Su berkata...

oh! alamak! rina, seriau membacanya.... tapi kekadang kita mmg tak leh buat apa-apa, mata kekadang tak perasan akan sesuatu keadaan yg bahaya di depan :(

iManAzRaf berkata...

alamak aih... sakitnye... get well soon kak.. =)

CuTeMiUt78 berkata...

~mummy ayu~
syukur alhamdulilah... sib baik tak berapa serius

CuTeMiUt78 berkata...

~kty~
a'ah la kty.. syukur alhamdulilah.. tak berapa serius.. insyallah kty

CuTeMiUt78 berkata...

~mak su~
betul kata mak su tu...

CuTeMiUt78 berkata...

~imanazraf~
syukur alhamdulilah...dah ok dah..