N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

18 Mac 2009

Citer Hari Minggu

Salam Semua..

Semalam kebzian melanda.. tak sempat nak hapdet.. ada yg windu2 tak kat aku....cceehhh cceehh perasan ler ada yg windu..ntah..ntah takde sapa yg nak windu kat aku kan..takpe la klu takde yg windu2 pun..aku tetap aku...huahh..huahh..huahh.. actually mlm tadi aku nak updatekan story mory pasal kenduri kawin sepupu aku yg berlangsung pada hari minggu yg lepas, yg aku ke kota tinggi tu.. tapi amat mendukacita kan la plak.. kamera aku blh plak tertinggal kat johor... ni kes adik aku ler punya citer ler....dia yg duk pegang kamera aku masa aku kat sana tu.. dah aku sibuk kesana kesini kan.. makanya dia ler snapkan suasana hari majlis tu.. so n3 ni takde ler gambo pengantin... takpe la..lain kali klu berkesempatan aku tempek ler gambo2 pengantin tu ya.. So ni story mory perjalanan kami je la ya... Hari Sabtu tu..sebelum kami bertolak ke Kota Tinggi, aku sempat lagi merewang kat depan umah aku je.. kebetulan tersaing plak majlisnya ngan sepupu aku ni.. karang klu tak dtg.. macam2 citer la plak.. maklum ler masyarakat kg kan.. so everything kerjasama....so aku pun kononnya menunjukkan diri je la... smpi dekat tghari gak ler aku rewang2 kat umah depan aku tu, dah siap mkn bagai... so aku pun berdesup bertolak ke Kota Tinggi plak.. Kami ikut jalan lama je.. malas ler nak ikut highway.. lagipun nnti nak kena ikut jln Kulai tu kan.. so better ikut jln lama je.. Budak bulat tu sepanjang jln membuta je la.. Sepanjang perjalanan tu hujan je.. smpi ler kami ke Kota Tinggi hujan tak berenti2...budget2 klu kitaorg smpi ni mesti la dah selesai majlis nikah yg berlangsung pas Zohor. Sekali masa kami smpi tu.. rupanya pengantin lelaki pun baru smpi.. lloooorrr belum nikah lagi ke.. aku tgk jam dah nak masuk Asar dah.. tak pasal2 kami pun mengiringi pengantin lelaki.. Dah ler hujan.. kawasan umah makcik aku ni jenis yg berbukit2 gitu.. adddoooiii ler licin yg amat... jln pun nak kena cover.. budak bulat tu.. kesukaan tg org ramai kan.. pastu nampak atuk dia.. kononnya nak kejar atuk ler.. sekali berdeebbbuuupppp... cam nangka busuk terlentang jatuh.. tak sempat aku habis ckp jgn lari.. dia dah terlentang dah.. issshh....hangin je aku tau... sib baik dia tak nangis bagai.. agaknya tak sakit kot... Pastu pas dah makan semua..pas dah selesai majlis, kami blk ke umah mak aku kat JB.. bukan takmo tido situ.. tapi memandangkan ramai sesangat dan keadaan yg agak sempit utk bergerak.. baik aku blk umah mak aku.. bukan apa, kesian kat budak bulat tu.. nak main pun tempat terhad la sgt.. so pas maghrib kami pun blk ke JB. Hari Ahadnya plak.. pagi2 lagi kami dah smpi.. yelah kan.. nak merewang plak.. harusler dtg pagi2.. klu dtg tghari karang kata mcm jemputan la plak kan.. Budak bulat tu.. memang asyik duk berkepit ngan atuk dia.. tgh atuk dia berkaroke.. dia pun sibuk nak nyanyi ntah lagu apa ntah.. tgh nyanyi tu.. tersilap langkah.. berdddeebbuuupppp jatuh lagi anak aku tu..addddooooiiii ler...habis basah baju baru dia.. tak sempat majlis berlangsung.. dia dah tukar lagi baju.. tak senang aku nak tlg apa2 yg patut.. last2 aku bawa dia duk dpn pelamin je.. duk situ diam2.. smpi tertido.. pengantin berarak baru ler dia bgn... Masa pengantin berarak tu.. hujan punya ler lebat kemain lagi.. so tak dan ler nak tgk kompang.. Kesian budak bulat tu.. asyik duk tergolek je... Selesai majlis ptg tu.. terus kami gerak blk ke Batu Pahat.. kami smpi rumah pun dah nak Maghrib gak ler... emmm tu ler story mory aku yg panjang lebar pasal majlis kenduri kawin sepupu aku tu... sorry ler korang tak blh nak tgk gambo pengantin.. nnti ler bila kamera aku dah di kembalikan blh ler aku duk tempek gambo2 tu semua ya..




9 ulasan:

nenekrock berkata...

beshhhkan dapat rewang togeder2 cmtu
sure happening giler hehe =D

CuTeMiUt78 berkata...

~nenekrock~
ha'ah.. masa ni ler nak kumpul ramai2.. memang hapening..

Tukang cerita berkata...

WAHHHH....
SYOIK NIIII...
~terkenang tak hari kawen dolu2 bila pi knduri kawen nih?~
:P

She berkata...

bestnye g kenduri2 camni jmpe ramai sedara n kgkwn..
dh lama x merasainye..huhu..

mslvoe berkata...

sape kata xde org rindu. sha rindu tau kt u ;-)

CuTeMiUt78 berkata...

~tukang citer~
heh..heh..heh.. tu sudah semestinya.. nak2 klu tgk pantin kat pelamin.. cam kita plak yg duk kat pelamin..heh..heh..heh

CuTeMiUt78 berkata...

~edryana~
heh..heh..heh.. memang best.. meriah je

CuTeMiUt78 berkata...

~mrs love~
heh..heh..heh.. tak sangka ada gak yg windu2 kat kita ya..

ct rahani berkata...

ciannya mirul asyik jatuh jer.. hopefully x der aper2..