N3 Contest d Cutemiut78

Kepada sesapa yg ternampak no2 * 220407 * 270878 * 291076 * yg tertera di side bar pengunjung di blog ni sila print screen dan hantarkan email ke maizaazrina@gmail.com utk penebusan hadiah misteri.. :D

4 Jan 2011

Percutian Kami

Salam Semua..

Heh..heh..heh.. baru la terhegeh2 nak story mory pasal percutian kami..
sebelum tu... aku nak umumkan..
tiada sesapa pun yg meneka tmpt2 percutian kami ngan betul..
sebabnya.. planning tak menjadi..
kan dah kata... klu plan awal2 memang tak akan menjadi..
Okies.. plan asal kami nak ke Melaka..
tak menjadi.. sebabnya..
my cik abg tak dpt coti panjang dari jangkaan..
hanya dpt bercoti pada hari Khamis dan Jumaat..
so kira plan ke Melaka automatic cancel...

My cik abg ubah plan nak ke Tangkak plak
pada hari Khamis tu... dah siap janji ngan dak Bulat tu nak g mandi2 kat air terjun Tangkak..
sekali pagi Khamis tu.. kakak ipar aku minta tlg jaga anak dia..
dia kena g sekolah daftarkan anak dia yg nak bersekolah..
so.. bila dah macam tu.. automatic gak plan ke Tangkak tak menjadi gak..
sebab planning nak keluar umah awal pagi skit la kan..
blh la lama skit kat Tangkak tu...
bila dah macam tu..
makanya... muncung sudah dak bulat tu...
sebab plan ibu ayah tak menjadi..

Di sebabkan kesian kan anak..
dan demi dah janji nak g mandi2 gak..
makanya my cik abg ubah last minit planning..
Pas je kakak ipar aku tu settle hal dia..
kami g gak bawa budak bulat tu mandi2..
tapi bukan ke Tangkak...
kami ke sini....
*
*
*
*
*
*


kami ke air terjun Bekok..
area nak ke Segamat...
dekat je pun.. tak smpi 1 jam pun perjalanan..
jadi la kan... dari dah planning nak jalan tak menjadi kan..
so paling happy dak bulat tu la...
tgk je gelagat dia....


oh..oh.. ada dugung terdampar kat Bekok
dia blh duk bertahan kat situ lama...
dari kami smpi.. hingga la nak blk..
dia blh duk berendam kat situ...
aku dah naik sejuk dah..
dia masih steady...
disebakan tu.... kami bergilir2 turun naik tgkan budak bulat ni..


masa mula2 kami duk sama2 berendam kat situ..
tgk la.. siap nak pakai pelampung tu...
beli kat situ gak... mahal tu..
pastu aku dah kesejukan aku naik..
si ayah plak yg duk temankan...



pastu aku plak turun teman kan dak bulat..
my cik abg plak yg duk ambik gambo kami..
tu pasal gambo kami bertiga tak ada..
yelah... sapa yg nak snap kan..
tmpt kami tu pun tak berapa ramai org...
maklum la bukan wikend kan.. :D

Kira ok la percutian kami tu kan..
cuma aku tak berapa puas hati
ngan bilik air dan tmpt persalinannya..
bilik airnya dah la tak berair... pastu tak besih..
najis sana sini tu... hampeh je rasa...
bilik persalinan dia.. ngan takde pintunya plak..
camne tu... sib baik la surau ok..
klu tak.. alamatnya.. salin kat keta je la... :D
setakat dak Mirul ngan my cik abg ok la lagi..
salin kat situ pun tak de hal la kan..
aku ni.. byk nak kena cover weeeiii.... aahhhaakksss...

Emmm pas dah puas berendam
cam badak berendam...
ptg tu.. baru kami gerak keluar dari situ..
dah alang2 dekat ngan Felda Moakil..
makanya kami terus la menuju ke rumah kakak ipar aku
di Felda Moakil tu...
dah memang2 cuti2 kan...
so kami bermalam kat sana..
hah.. puas hati dpt berjalan gak kan..
so tu je la citer percutian kami tu..
at least... terlaksana gak janji nak bawa anak berjalan.. :D


14 ulasan:

SyaNa berkata...

bestnye mandi sg..
lama kot x pegi sungai

sye kalo plan xjd pn muncung pjg bleh buat hanger
hahaa

Tanpa Nama berkata...

Bukan setakat si Mirul..aku ni ha pon klu plan awal2 tak menjadi, mulalah nak ngaruk2...heheheh!!! TR la jd mangsa keadaan.

eh! ko tau..aku tukar baju masa kat bekok tu, begilir dgn kakak aku..pakai cover dgn kain batik je! , sorang tutup2..sorang salin baju. giler arrrh! sebab blk air penuh sesssak!

TuYa berkata...

syiok jugakkan kak..cuti yang x dirancang..x de la penat nak mikir..yg penting enjoy..

Gieyana berkata...

Salam..lama x singgah sini...seronok jer tgk Mirul main air..:D

Z.u.r.a and I.w.a.n berkata...

x penah dgr lg air terjun ni.....

bestnya mirul mama & papa bw dia g mndi sgi..hehe

Yan berkata...

takpela kak.. janji dak mirul happykn... hehehe... seronok gak tu mandi air terjun..

kite ni dalam ura2 nak p wet world batu pahat lg.. tp payah nak plan pasal nak ngajak seme adik2 sekali.. tp depa payah tul nak mik cuti

erienz berkata...

dulu kalau balik gemas sll ikut Segamat, nampak signboard air terjun Bekok, nmpak bestje...blh gi ni...

CuTeMiUt78 berkata...

~syana~
eemmm kami pun lama gak tak mandi2 ni.. eemmm sama la kita..

CuTeMiUt78 berkata...

~j@j@ bini the rock~
eemmm sok2.. klu nureen dah beso.. dia pun sama ngarok cam mak dia.. :D

a'ah aku pun.. laki aku duk tunggu sat kat luar tu.. sementara aku salin

CuTeMiUt78 berkata...

~tuya~
seronok memang seronok.. cuma terkilan je la kan... sebab yg di rancang tak menjadi

CuTeMiUt78 berkata...

~gieyana~
salam... a'ah aku pun lama tak menjengah ko... memang seronok je

CuTeMiUt78 berkata...

~zura@iwan~
eemmmm air terjun ni tak la se fames air terjun kat kota tinggi or air tejun tangkak tu... tapi tmpt memang ok la

CuTeMiUt78 berkata...

~yan~
eemmm tu la.. kerana dia la... kami tunaikan...
oh ya.. emmm klu g wikend... calling2 akak erk.. wikend akak kat bp

CuTeMiUt78 berkata...

~erienz~
eemmm memang best.. g la